خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر تشریح کرد:

مزیت های اقتصادی استان بوشهر برای سرمایه گذاری

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۶۳۶

عمده ترین مزیت های استان بوشهر برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی جدا از تشکیلات نفت و گاز و پتروشیمی شامل صنایع معدنی و فرآورده های معدنی، نخیلات، شیلات، صنایع دریایی و صنعت گردشگری است.

رئیس اطاق بازرگانی بوشهر در جاشیه نشست هیات اقتصادی ۶۲ نفری از کشور ترکیه با اعضای اطاق بازرگانی بوشهر گفت: براساس قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی مصوب سال ۱۳۸۱ مجلس شورای اسلامی، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی، شرکت‌ها، مؤسسات و سازمان‌های بین المللی و همچنین اشخاص حقیقی و یاحقوقی ایرانی دارای سرمایه با منشاء خارجی می‌توانند طبق مقررات قانون مذکور در جمهوری اسلامی ایران مبادرت به سرمایه گذاری نموده و از مزایای قانون برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی اضافه کرد: عمده‌ترین مزیت‌های استان بوشهر برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی جدا از تشکیلات نفت و گاز و پتروشیمی شامل صنایع معدنی و فرآورده‌های معدنی، نخیلات، شیلات، صنایع دریایی و صنعت گردشگری است.

رئیس اطاق بازرگانی بوشهر تصریح کرد: در مجموع سطح زیر کشت نخیلات در استان بوشهر ۳۳۶۶۵ هکتار می‌باشد که از این مقدار ۳۰۶۴۵ هکتار بصورت آبی و ۳۰۲۰ بصورت دیم می‌باشد که ۹۰ درصد آن در شهرستانهای دشتستان و تنگستان قرار دارد.

وی یادآور شد: در مساحت ۳۳۶۶۵ هکتار حدود ۶ میلیون اصله نخل قرار دارد که حدود ۱۶۰ هزار تن خرما تولید می‌شود که پیش بینی می‌شود به ۲۰۰ هزار تن برسد که سهم استان از سطح زیر کشت و میزان تولید خرما در کشور به ترتیب ۱۲ تا ۱۴ درصد گزارش شده است.

شریف‌پور بوشهری ادامه داد: در زمینه شیلات، براساس مطالعات انجام شده بیش از ۳۰۰ گونه ماهی در خلیج فارس وجود دارد که به ۱۰۷ تیره تعلق دارند که در حال حاضر فقط ۴۰ نوع به بازار عرضه می‌شود.

وی افزود: از نظر ذخائر می‌گو، از ۱۴ گونه می‌گوی شناسائی شده در خلیج فارس، دو گونه می‌گوی ببری و موزی از نظر فراوانی و اقتصادی دارای اهمیت بیشتری هستند و دو گونه دیگر، میگوی سفید و میگوی خنجری هستند.

رئیس اطاق بازرگانی بوشهر افزود: در کشور ما طی سالهای اخیر ایجاد مزارع پرورش میگو به عنوان یکی از بهترین کاربری‌های اراضی ساحلی و غیر قابل استفاده در کشاورزی مورد توجه قرار گرفته است که وجود بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی مستعد استان برای پرورش و تولید ۸۰ هزار تن میگوی پرورشی دلیلی بر این ادعاست.

وی درباره صنایع دریایی استان بوشهر اظهار کرد: موقعیت جغرافیائی استان بوشهر و قرار گرفتن این استان در کنار خلیج همیشه فارس و بندر بودن شش مرکز شهرستان از۱۰مراکز شهرستان‌های استان بوشهر باعثگردیده تا از دیر زمان صیادی و تجارت و بازرگانی بعنوان دو پیشه اصلی استان مطرح باشند.

شریف‌پور بوشهری بیان کرد: با بهره برداری از میادین نفت و گاز، صنایع دریائی یکی از محورهای توسعه صنعتی استان مطرح گردد و صنایع شناورسازی اعم از فلزی، فایبرگلاس جایگزین شناورهای چوبی قدیمی شده است

وی افزود: بدلیل واقع شدن استان بوشهر در کمربند چین خورده ساده زاگرس دارای ذخائر عظیم سنگهای ساختمانی و آهکی و گچ و نمک و نیز مواد اولیه سیمان با ذخیره‌ای بالغ بر چهار میلیارد تن می‌باشد که بدلیل نزدیکی منابع معدنی به ساحل از پتانسیل بسیار بالائی برای صادرات این محصولات(بصورت خام و نیز فرآوری شده) برخوردار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز