خبرگزاری کار ایران

استاندار بوشهر:

معلمان محرکان اصلی توسعه هستند

کد خبر : ۱۶۵۰۲۲

توجه به امر آموزش و پرورش و ارتقا جایگاه معلمان از مهمترین عواملی است که مسیر رشد، توسعه و بالندگی جوامع را تعیین می کند

استاندار بوشهر گفت: پرورش نیروی متعهد، متخصص و اخلاق مدار در جامعه فرهنگی دلسوز محقق می‌شود و معلمان محرکان اصلی توسعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، مصطفی سالاری در همایش تجلیل از جانبازان و آزادگان فرهنگی افزود: جامعه بافرهنگ از پشتوانه آموزشی خوبی برخوردار است و همه امکانات و ظرفیت‌های ما در برابر انگیزه، تعصب و ایثار معلمان ناچیز است.

سالاری با گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم اضافه کرد: توجه به امر آموزش و پرورش و ارتقا جایگاه معلمان از مهم‌ترین عواملی است که مسیر رشد، توسعه و بالندگی جوامع را تعیین می‌کند و جامعه‌ای پیشرفت می‌کند که به جایگاه آموزش و پرورش و مقام معلم توجه ویژه داشته باشد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه معلمان ایثارگر علاوه بر عرصه تعلیم و تربیت برای دفاع از انقلاب و اسلام در خطوط مقدم جبهه از خود گذشتند، گفت: معلمان برغم محدودیت‌های متعددی که در شغل خود دارند داشته‌های خود را خالصانه به دانش آموزان منتقل می‌کنند و دانش آموزان را فرزندان خود می‌دانند.

وی تصریح کرد: فرهنگیان ایثارگر دوچندان شایسته تقدیر هستند و اگر این قشر روحیه ایثارگری را در جامعه امروزی پررنگ‌تر کرده و به نسل‌های جدید منتقل کنند بدون شک به شاخص‌های توسعه با شتاب بیشتری دست خواهیم یافت.

سالاری گفت: برای رفع نارسایی‌های موجود در جامعه به نیروی توانمند و متخصص در همه عرصه‌ها نیاز داریم و امروز این نیروی فکر و دانش و تخصص است که مسیر توسعه را هموار کرده و این نارسایی‌ها را برطرف می‌کند و این امر در آموزش و پرورش محقق می‌شود.

استاندار بوشهر گفت: دانشجویانی که در رشته‌های صنعتی از دانشگاه‌های استان فارغ التحصیل می‌شوند متناسب با نیازهای استان در این زمینه نیستند.

وی افزود: برای تسریع در روند توسعه استان نیازمند نیروی متخصص به ویژه در بخش‌های صنعتی هستیم اما خروجی دانشگاه‌ها پاسخگوی این نیاز در استان نیست.

سالای ادامه داد: انتظار داریم معلمان شاخص‌های کمی و کیفی را با هم رعایت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز