خبرگزاری کار ایران

نادری فرماندار جم:

نقش ادب و هنر در گذشته فرهنگ عمومی شهرستان ویژه بوده است

کد خبر : ۱۷۱۳۰۷

در ابتدای حضور در شهرستان آمار تکان دهنده‌ای از وضعیت نامطلوب کتاب خانه و کتابخوانی در شهرستان نسبت به استان و کشور مشاهده کردم و این شایسته شهرستانی با این پیشینه فرهنگی نیست.

عبدالله نادری فرماندار جم در جلسه انجمن کتابخانه شهرستان گفت: فرهنگ مجموعه آداب رسوم، هنجارها و ارزش‌های حاکم در یک جامعه را شامل می‌شود و در تمام مقوله‌های فرهنگی نقش کتاب وجایگاه کتاب خوانی ویژه و برجسته است و در شهرستان ادب و هنر پرور جم باید به این امر توجه ویژه شود. در گذشته جلسات شاهنامه خوانی و نشست‌های ادبی و هنری و شب شعر در فرهنگ عمومی این شهرستان جایگاه ویژه داشته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا فرماندار جم در ادامه خاطر نشان کرد: در ابتدای حضور در شهرستان آمار تکان دهنده‌ای از وضعیت نامطلوب کتاب خانه و کتابخوانی در شهرستان نسبت به استان و کشور مشاهده کردم و این شایسته شهرستانی با این پیشینه فرهنگی نیست و بر همه اعضای انجمن کتابخانه‌ها و متولیان فرهنگ و دلسوزان شهرستان واجب است که برای پر کردن این فاصله تمام توان خود را به کار گیرند.

نادری در ادامه خاطر نشان شد: برای برون رفت از وضعیت موجود باید تمام متولیان فرهنگی با همکاری انجمن کتابخانه گرد هم جمع شوند و ضمن بررسی وضعیت موجود راهکار‌ها لازم شناسایی شود برخی از مسائل مانند کمبود اعتبارات و کمبود کتاب در کتاب خانه‌ها با پرداخته سهم نیم درصد کتابخانه از درآمد شهرداری‌ها و مساعدت شرکت‌های فعال در منطقه قابل حل خواهند بود.

قابل ذکر است در ابتدای این نشست خانم قلی‌زاده رییس کتابخانه‌های شهرستان گزارشی از وضعیت موجود ارائه نمود و در پایان مصوباتی جهت ارتقا جایگاه کتابخانه‌های شهرستان به تصویب رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز