خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان حفاظت محیط زیست:

وزارت نفت علاقه مند به رعایت مسایل زیست محیطی است

کد خبر : ۱۷۶۵۴۱

درمنطقه عسلویه برای برون رفت از مشکلات باید راه های مختلفی اجرایی شود تا از تجربه تلخ چالش های زیست محیطی سال های گذشته فاصله بگیریم.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: دولت نهم و دهم بسیاری از فرایندهای زیست محیطی را در پارس جنوبی دور می زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا معصومه ابتکار در نشست با استاندار بوشهر افزود: با توجه به تراکم طرح های صنعتی درعسلویه استان بوشهر توجه به مسایل زیست محیطی ضروری است.

وی گفت: هم اینک بخشی از سرمایه کشوربه صورت گاز ازطریق مشعل های فازهای پارس جنوبی سوزانده می شود و به هدر می رود که باید با برنامه ریزی لازم و تزریق مجدد به زمین و بازیافت و فراورش، از آن استفاده بهینه شود.

معاون رییس جمهوری اضافه کرد: درمنطقه عسلویه برای برون رفت از مشکلات باید راه های مختلفی اجرایی شود تا از تجربه تلخ چالش های زیست محیطی سال های گذشته فاصله بگیریم.

ابتکار گفت: وزارت نفت علاقه مند به رعایت مسایل زیست محیطی است طوری که توجه به شرایط زیستی سالم برای همه در دولت نهادینه شده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: با توجه به برنامه های توسعه ای و سرمایه گذاری سنگینی که دولت برای پارس جنوبی دارد باید سیاست گذاری ویژه مسایل زیست محیطی برای عسلویه دیده شود.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل اتاق فکر زیست محیطی در استان ها بیان کرد: همچنین زمینه سازی برای حضور پررنگ و موثر سازمان های مردم نهاد مدافع محیط زیست در برنامه ها منجر به توسعه پایدار خواهد شد.

استاندار بوشهر گفت: براساس برنامه جامع توسعه میدان گازی پارس جنوبی ۲۹ پالایشگاه در عسلویه باید ساخته شود که بخش عمده آنها انجام شده است.

مصطفی سالاری افزود: هرچند توجه به محیط زیست برای همه مناطق کشور یک اصل است، اما در استان بوشهر به دلیل تراکم صنعت ضرورت توجه به این مهم دوچندان است.

وی گفت: فرایند اجرای طرح های پارس جنوبی به دلیل اجرایی شدن قابل برگشت نیست، اما در پارس شمالی که هنوز شروع نشده است باید نگاه زیست محیطی در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

سالاری ادامه داد: همه مدیران استان بوشهر دغدغه زیست محیطی دارند و نگاه حمایتی و پشتیبانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز ضمانت برنامه های این حوزه را افزایش می دهد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: برای حفاظت از محیط زیست عسلویه باید راه حل میانی پیدا کرد که هم صنعت به فعالیت خود ادامه دهد هم آلاینده های زیست محیطی کنترل شود.

وی گفت: سازمان های مردم نهاد زیست محیطی متخصص و دلسوز که انگیزه کار دارند باید حمایت شود و مدیریت ارشد استان بوشهر نیز به این مهم اهتمام دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یکی از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در فروردین سال ۹۰ به عسلویه خاموش شدن مشعل های فازهای پارس جنوبی بود که جلساتی تشکیل شده اما هنوز این مهم عملیاتی نشده است.

حسین دلشب افزود: هفت پتروشیمی در فاز دو پارس جنوبی فعال شده است اما هنوز سیستم تصفیه ندارند که یک چالش جدی زیست محیطی به شمار می رود.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور صبح روز شنبه به منظور شرکت در نشست شورای اداری و سخنرانی درهمایش اصلاح طلبان حامی روحانی به استان بوشهر سفر کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز