خبرگزاری کار ایران

مدیر پروژه شرکت جهان‌پارس:

حقوق کارگران با دو ماه تاخیر پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۲۰۸

مشکلاتی که کارگران با آنها رو به رو هستند متأثر از همین موارد بوده و خارج از کنترل پیمانکاران می‌باشد.

یکی از کارگران شاغل در فاز ۱۷ و ۱۸ عسلویه از تعویق پرداخت حقوق و دستمزد ۲۵۰ کارگر خبر داد.

این کارگر در گفتگو با ایلنا گفت: علاوه بر تعویق دستمزد، مسائلی چون کمبود امکانات بهداشتی و تغذیه‌ای کارگران ساکن کمپ‌ها نیز رضایت‌کننده نیست.

این کارگر با بیان این موضوع که در شرایط آب و هوائی بالای ۵۰ درجه این امکانات بر روحیه کارگران و کار آنان تأثیرگذار است، افزود: دوری از خانواده، تعویق حقوق و دستمزد، شرایط بد آب و هوائی، ساعات طولانی کاری در پایان کار محیط آرامی را می‌طلبد که خستگی کارگران را برطرف کند.

توضیحات کارفرما
در تماس با شرکت جهان‌پارس، مدیر پروژه باتاکید بر اینکه فهرست بیمه کارگران شاغل در این شرکت همواره به سازمان تأمین اجتماعی ارسال می‌شود، در خصوص مسئله به تاخیر افتادن پرداخت مطالبات این کارگران گفت: حقوق کارگران حداکثر با دو ماه تاخیر پرداخت می‌شود.

«آقابراری» در ادامه گفت: در اسفندماه حقوق بهمن به‌همراه عیدی پرداخت شده است و در اردیبهشت‌ماه نیز حقوق اسفندماه همه کارگاه‌ها پرداخت شده است.

مدیر پروژه شرکت جهان‌پارس در تشریح علت این تاخیر گفت: این کارفرماهای اصلی هستند که در پرداخت صورت وضعیت‌های شرکت‌های پیمانکاری تأخیر می‌کنند و به‌ تبع آن به‌دلیل کمبود نقدینگی پرداخت‌های جاری شرکت به تعویق می‌افتد.

مدیر پروژه‌های شرکت جهان‌پارس اعلام کرد: مسئولیت تأئید و پرداخت صورت وضعیت‌ها بر اساس شرایط خصوصی و عمومی قراردادهای منعقده با کارفرمایان اصلی(شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان - اویک) یا(شرکت نفت و گاز پارس) است.

آقابراری در ادامه گفت: در پایان هر ماه صورت‌وضعیت هر پروژه به کارفرما تحویل شده و آنان نیز بر اساس شرایطی که در قراردادها مشخص شده است، صورت وضعیت پروژه‌ها را بررسی کرده و بودجه آن را تأمین می‌کنند.

این مقام مسئول شرکت جهان‌پارس اعلام کرد: با توجه به نوع مفاد قراردادها و شمار زیاد پروژه ها صورت‌وضعیت‌های ارائه شده به کارفرمایان باید طی مدت ۳۰ روز بررسی و تأمین مالی شوند که اغلب سر وقت مشخص می‌شوند اما در بعضی زمان‌ها چنین اتفاق نمی‌افتد.

آقابراری اظهار داشت: این‌گونه نیست که به کارگران هیچ پرداختی صورت نگیرد بلکه آنان هر ماه حقوق ماه‌های پیش را دریافت می‌کنند.

مدیر پروژه شرکت جهان‌پارس اعلام کرد: نظارت بر شرایط ایمنی و بهداشت کار کارکنان با بازدیدهای دوره‌ای کنترل می‌شود و سعی در برطرف کردن مشکلات داشته‌ایم.

وی گفت: تا جائی که بودجه‌ پروژه‌ها بتواند پوشش دهد امکانات را برای کارگران مهیا می‌کنیم و خود بر اهمیت آن وافقیم.

آقابراری با اشاره به شرایط بد اقتصادی و تورم حاکم بر جامعه عنوان کرد: مشکلاتی که کارگران با آنها رو به رو هستند متأثر از همین موارد بوده و خارج از کنترل پیمانکاران می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز