خبرگزاری کار ایران

برگزار ی۲۳جشن گلریزان برای آزاد سازی زندانیان در استان بوشهر

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۸۴۶

جشن‌های گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد، محکومان حوادثکارگاهی و سوانح رانندگی، مهریه، نفقه و ضمانت را شامل می‌شود.

امسال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۲۳جشن گلریزان از سوی ستاد دیه این استان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا افزود: جشن‌های گلریزان زندانیان جرایم غیر عمد محکومان حوادثکارگاهی و سوانح رانندگی، مهریه، نفقه و ضمانت را شامل می‌شود.

وی اظهارکرد: هدف از برگزاری جشن‌های گلریزان، ترویج فرهنگ نوع دوستی، ایثار و گذشت، قانون گرایی و رعایت قانون و مقررات، انفاق و افزایش مسوولیت اجتماعی است.

حیدری اضافه کرد: جرم یک پدیده اجتماعی است و دولت به تنهایی توان مقابله با آن را ندارد به همین دلیل افزایش آگاهی مردم درزمینه انوع جرم‌ها و مداخله آنان درعرصه اجتماعی می‌تواند از وقوع بسیاری از جرم‌ها پیشگیری کند.

وی با بیان اینکه بیشترین زندانیان جرایم غیرعمد مربوط به مهریه است گفت: جوانان باید در مورد قانون مهریه آگاه باشند و خانواده‌ها نیز دراین زمینه سخت گیری نکنند.

حیدری بیان کرد: هرچند براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی تنها ۱۱۰ سکه عند المطالبه و مابقی عند الاستطاعه است ولی باید خانواده‌ها الگوهای اسلامی را در تعیین سکه رعایت کنند.

نایب رییس ستاد دیه استان بوشهر عنوان کرد: امسال ۱۱۰ زندانی جرایم غیرعمد که محکومان به پرداخت مهریه، دیه، چک‌های غیرکلاهبرداری و نفقه هستند و ۱۴۰میلیارد ریال بدهی دارند، در انتظار آزادی و بازگشت به جمع خانواده‌های خود بسرمی برند.

وی یادآورشد: درصورت تامین منابع اولیه با کمک شاکیان می‌توانیم این زندانیان را آزاد و به آغوش خانواده برگردانیم.

حیدری بیان کرد: پارسال ۱۱۶ زندانی با ۱۴۵میلیارد ریال بدهی در این استان آزاد شدند که با تلاش‌های بسیار و رایزنی‌هایی که با شاکیان صورت گرفت بخش عظیمی از مبالغ را بخشیدند و این کار با پرداخت ۳۸میلیارد ریال انجام شد.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر دربخش دیگری از سخنان خود گفت: دسته بندی جرایم در استان بوشهر شامل سرقت، مواد مخدر، اقدام علیه اشخاص و اموال است که در اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی بنااست که زندانیان جرایم مواد مخدر را جدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال عملیات عمرانی زندان گناوه آغاز می‌شود اضافه کرد: با توجه به بعد مسافت شهرستان‌های جنوبی نسبت به مرکز استان برای رفاه حال مردم درزمینه پیگیری مسایل قضایی قرار است یک زندان نیز در شهرستان کنگان احداثشود.

حیدری اظهارکرد: همچنین با توجه به محدودیت فضای کانون اصلاح و تربیت استان بوشهر بنا داریم ساختمانی مناسب و استاندارد برای نگهداری زندانیان زیر ۱۸ سال در استان بوشهر احداثکنیم.

وی یادآورشد: یکی از معضلات اجتماعی که زمینه ارتکاب جرم را مهیا می‌کند سوء پیشینه افراد زندانی است که به دلیل فرهنگ غلط حاکم بر جامعه از پذیرش این افراد خودداری می‌شود که این امر نه تنها کمکی به زندانی نمی‌کند بلکه زمینه ارتکاب جرم را نیز برای آنان فراهم می‌کند.

حیدری گفت: زندانیانی که دوره حبس خود را گذرانده‌اند براساس قانون بعد از پنج سال اگر استعلام شوند و جرمی انجام نداده می‌توانند مشغول به کار شوند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز