خبرگزاری کار ایران

استاندار بوشهر:

زمینه‌های لازم برای استقرار صنایع پتروشیمی فراهم است

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۳۹۷

اکنون در پنج شهرستان جنوب استان بوشهر، فعالیت گسترده‌ای در تولید گاز و مواد پتروشیمی انجام می‌شود و این در حالی است که اکنون زمینه‌های لازم برای استقرار صنایع پتروشیمی در شمال استان بوشهر فراهم است.

استاندار بوشهر گفت: اکنون در پنج شهرستان جنوب استان بوشهر فعالیت گسترده‌ای در تولید گاز و مواد پتروشیمی انجام می‌شود و این در حالی است که اکنون زمینه‌های لازم برای استقرار صنایع پتروشیمی در شمال استان بوشهر فراهم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی سالاری در آیین افتتاح نمایشگاه تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر قطب انرژی کشور است افزود: میزبانی استان بوشهر در حوزه انرژی هم برای کشور وهم مناطق پیرامونی استان بوشهر اثرگذار است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر، میزبان بزرگ‌ترین منطقه ویژه اقتصادی تخصصی انرژی کشور است، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین میدان گازی جهان در این استان قرار دارد و این در حالی است که سهم تولید گاز در استان بوشهر بالا‌ترین سهم در کشور است.

استاندار بوشهر با اشاره به استقرار صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در جنوب استان بوشهر تصریح کرد: با نگاه آمایشی، تمام نقاط استان بوشهر ظرفیت ایجاد صنایع پتروشیمی و گازی و صنایع پایین دستی دارد.

سالاری با اشاره به اینکه استان بوشهر، نقش مهمی در رشد صنعتی کشور دارد، بیان کرد: استان بوشهر نقش مهمی در رشد صنعتی شدن کشور را ایفا می‌کند و سهم بسیاری مهمی در این حوزه دارد.

وی گفت: ۲۰۰ کیلومتر از با ارزش‌ترین سواحل استان بوشهر در اختیار وزارت نفت است و صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع وابسته در بهترین سواحل استان بوشهر مستقر هستند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه اکنون پنج شهرستان جنوبی استان بوشهر در حوزه تولید، پالایش و فرآوری پتروشیمی فعال است، گفت: فعالیت این صنایع دراستان بوشهر زندگی مردم تحت تاثیر قرار داده است.

سالاری با بیان اینکه پیوند گاز در استان بوشهر ناگسستنی است، گفت: مسئولان استان بوشهر همه در تلاش هستند که تعاملات با وزارت نفت را به حداکثری برسانند.

وی، تاکید کرد: باید نگاه جامع‌تری در پیشبرد اهداف طرح‌های نفت و گاز همراه با مسائل اقتصادی و فرهنگی داشته باشیم و به محیط پیرامونی نیز توجه جدی شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به دانشگاه‌های استان بوشهر در تعامل با صنعت نفت گفت: در بدنه دانشگاه‌ها باید انگیزه ایجاد شود تا راهکارهای مناسب برای طرح‌های اثربخش در راستای ماموریت‌های وزارت نفت تدوین و اجرایی شود.

سالاری با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای استقرار صنایع وابسته با گاز و پتروشیمی دراستان فراهم است گفت: اکنون زمینه‌های لازم برای استقرار صنایع پتروشیمی در شمال استان بوشهر فراهم است.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی شهرهای شمال استان بوشهر محدوده مناسبی برای اجرای طرح‌های صنایع پتروشیمی فراهم کرده است.

استاندار بوشهر تاکیدکرد: با فراهم شدن این امکانات و با تجربه از طرح‌های جنوب استان بوشهر، می‌توان صنایع پتروشیمی و صنایع وابسته به آن با هزینه کمتر و راندمان بالا ایجاد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز