خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از آخرین روز نمایشگاه صنعت نفت، گاز پالایش و پتروشیمی بوشهر؛

علم، حلقه مفقوده صنعت و انرژی

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۶۶۶

ششمین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بوشهر در حالی امروز، سه شنبه به کار خود پایان داد که به نظر می‌رسید از لحاظ کیفی و کمی و نحوهٔ برگزاری در شرایط بهتری نسبت به سال‌های قبل برگزار شد.

ششمین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بوشهر در حالی امروز، سه شنبه به کار خود پایان داد که به نظر می‌رسید از لحاظ کیفی و کمی و نحوهٔ برگزاری در شرایط بهتری نسبت به سال‌های قبل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، با گشتی در سالن نمایشگاه و توجه به چیدمان و دکوراسیون و البته شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور داشتند، برتری این دوره نسبت به سال‌های قبل به وضوح قابل مشاهده بود و پاسخ‌ها و عکس العمل‌های شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان نمایشگاه نیز این امر را تایید می‌کرد.

مدیرعامل شرکت آتیه بنیادین رایانش(ابر) در این باره گفت: نمایشگاه قبلی به عنوان بازدید کننده حضور داشتیم و امسال در نمایشگاه شرکت کرده‌ایم.

سعیده السادات رضایی با ابراز رضایت از نحوهٔ برگزاری و هماهنگی نمایشگاه گفت: استان بوشهر قطب انرژی کشور است ولی اغلب شرکت کنندگان از شرکت‌های منطقه هستند و به نظر می‌رسد کمتر از نمایشگاه‌های تهران، اهواز و کیش از این نمایشگاه استقبال شده است.

وی ادامه داد: البته در کل شرکت‌هایی قوی حضور داشتند و نسبت به سال قبل خیلی بهتر بود و استقبال هم خوب بود.

نداف‌زاده، یکی از مسئولین غرفهٔ محیط زیست نمایشگاه نیز از استقبال صورت گرفته به خصوص از سوی دانشجویان و دانش آموزان ابراز رضایت نمود و در کل کیفیت نمایشگاه را راضی کننده عنوان کرد.

قاسمی، یکی از غرفه داران شرکت پتروشیمی پردیس نیز گفت: دو سال پیش نیز در نمایشگاه حضور داشتیم ولی امسال هم در بخش بازدید کننده و هم شرکت کنندگان مشارکت بیشتر بود.

گروهی از دانشجویان رشتهٔ شیمی دانشگاه الزهرا ی بوشهر نیز که برای نخستین بار در این گونه نمایشگاه‌ها حضور یافته بودند، از نمایشگاه ابراز رضایت نمودند و گفتند: اطلاعات بسیار مفیدی در نمایشگاه بود و ما از حضور در ان بسیار راضی هستیم.

یکی از دانشجویان دانشگاه خلیج فارس نیز از حضور در این مکان راضی بود و ان را محل مناسبی برای تکمیل اطلاعات خود عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین الملی استان بوشهر در حاشیهٔ اختتامیهٔ این نمایشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: این ششمین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی است که در بوشهر برگزار می‌شود.

مهرداد ابراهیمی افزود: در ۲ سال اخیر حرکت خوبی برای بهبود این نمایشگاه‌ها صورت گرفته که مهم‌ترین آن‌ها پیوند بین علم و صنعت می‌باشد.

وی با بیان اینکه امسال، حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه بی‌سابقه بوده، گفت: برای سال آینده قصد داریم یک همایش مرتبط با نمایشگاه نیز همزمان برگزار نماییم.

ابراهیمی از توسعهٔ زیرساخت‌های مجموعه نمایشگاه دائمی بوشهر نیز خبر داد و افزود: در حال اماده سازی دو سالن ۳ هزار متری و ۴ هزار متری در مجموعه هستیم که سالن ۳ هزار متری شامل هتل، استخر و مجموعهٔ رفاهی می‌باشد تا سال آینده آماده خواهد شد تا برای اسکان میهمانان خارجی مشکلی نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین الملی استان بوشهر به حضور یک شرکت کنندهٔ خارجی در فضای ۳۶ متری نمایشگاه امسال نیز اشاره کرد و افزود: قطعا سال آینده و پس از اینکه تکلیف تحریم‌ها کمی روشن شود، اتفاقت خوبی رخ داده و حضور شرکت‌های خارجی بسیاری را در نمایشگاه شاهد خواهیم بود.

ابراهیمی اضافه کرد: حوزهٔ نفت و گاز ارگانی است که به سرمایه گذاری، قطعات و پارک‌های علم و فناوری نیازمند است و امسال حلقه‌های مفقوده کنار هم جمع شده‌اند.

مدیر پژوهش و فناوری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: تا زمانی که بخش صنعتی و علمی کشور با هم جور نشوند، همچنان وابسته به خارج خواهیم بود.
دکتر علی احمدزاده افزود: هرجا صنعت به مراکز علمی و پارک‌های علم و فناوری اعتماد کرده، توفیقات خیلی خوبی حاصل شده و برخی نیازهای خود را تامین کرده‌ایم.

وی ابراز داشت: در دو سال گذشته، با برون سپاری طرح‌ها و پروژه‌ها به دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری، برخی پروژه‌ها انجام شده و برخی نیز در حال اجراست و در بخش انرژی نیز توانسته‌اند پاسخ خوبی به کشور بدهند.

دکتر احمدزاده ادامه داد: ترکیبی از اساتید انرژی در منطقه ویژه فعال هستند و امروز با ارتباطی که بین دانشگاه و پارک علم و فناوری و منطقه ویژه ایجاد شده، امیدواریم بتوانیم نیازهای صنعت نفت را در استان بوشهر پاسخ دهیم و معرفی خدمات صنعتی و انرژی را به سایر نقاط کشور انتقال دهیم.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ دانشجوی مقاطع کار‌شناسی ارشد و دکترا را تحت حمایت سازمان ویزه انرژی پارس داریم که این بخشی از خدمات صنعت نفت به حوزهٔ علمی کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز