خبرگزاری کار ایران

در نشست مسئولین استان بوشهر با معاون سازمان میراثفرهنگی کشور مطرح شد:

تدوین طرح جامع گردشگری استان بوشهر

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۰۷۳

برای ساخت دهکده گردشگری بوشهر، ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

استاندار بوشهر گفت: برای ساخت دهکده گردشگری بوشهر، ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی سالاری در نشست با معاون سازمان میراثفرهنگی کشور با بیان اینکه اعتبارات حوزه میراثفرهنگی استان بوشهر افزایش یافته است گفت: علاوه بر ۱۰۷ میلیارد ریال از محل تملک دارایی، اعتبارات دیگری نیز در سرفصل‌های دیگر تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر از ظرفیت بالای گردشگری برخوردار است، افزود: ساحل ۹۰۰ کیلومتری خلیج فارس که استان بوشهر دارای طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج فارس است زیرساخت مناسبی را برای توسعه طرح‌های گردشگری فراهم کرده است.

استاندار بوشهر از ساخت دهکده گردشگری در ساحل بوشهر خبرداد و بیان کرد: ۴۰۰ هکتار اراضی ساحلی بوشهر برای ایجاد دهکده گردشگری ساحلی اختصاص یافته که در این دهکده انواع برنامه‌ها و طرح‌های گردشگری و رفاهی طرح‌ریزی شده است.

سالاری گفت: برای ساخت دهکده گردشگری ساحلی بوشهر ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی، با بیان اینکه اعتبارات عمرانی میراثفرهنگی استان بوشهر امسال افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال است تصریح کرد: تخصیص این اعتبارات تا پایان سال به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

لزوم تخصیص اعتبارات ملی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به تخصیص اعتبارات ملی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری افزود: با توجه به اینکه استان بوشهر دارای قابلیت‌های مهمی در حوزه گردشگری و آثار باستانی است لازم است سازمان میراثفرهنگی کشور توجه ویژه‌ای به تخصیص اعتبارات ملی به استان بوشهر داشته باشد.

سالاری، با تاکید بر توجه به ساخت هتل ستاره‌دار در استان بوشهر افزود: این استان با توجه به اینکه توانمندی زیادی در حوزه گردشگری دارد و لی از داشتن هتل ستاره‌دار به عنوان زیرساخت اصلی آن بی‌بهره است که لازم است به این مهم توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران در ساخت هتل در استان بوشهر مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند گفت: سرمایه‌گذارانی که در حوزه هتل‌سازی آمادگی دارند در بهترین نقطه ساحلی بوشهر زمین به آن‌ها واگذار و حمایت‌های ویژه در زمینه اخذ مجوزهای لازم و پرداخت تسهیلات از آن‌ها می‌شود.

رشد ۴۰ درصدی اعتبارات میراثفرهنگی استان بوشهر

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز بیان کرد: ۱۰۱ میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی استانی و ۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای تکمیل طرح‌های میراثفرهنگی تخصیص یافته است.

محمدابراهیم فروزانی با بیان اینکه اعتبارات استانی این اداره کل رشد ۴۰ درصدی دارد گفت: اعتبارات مصوب عمرانی میراثفرهنگی و گردشگری استان بوشهر از ۵۶ میلیارد ریال سال قبل امسال به ۱۰۱ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات جاری این اداره کل افزود: اعتبارات هزینه‌ای اداره کل میراثفرهنگی استان بوشهر از۲۱ میلیارد ریال سال قبل به ۲۹ میلیارد ریال افزایش یافته است.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه‌های گردشگری و میراثفرهنگی دارای شراط خاصی است، بیان کرد: بافت تاریخی بوشهر، آثار تاریخی منحصر بفرد، کاخ‌های زیبای دوره هخامنشیان، مجموعه بزرگ سیراف، ساحل ۹۰۰ کیلومتری دریا و وجود تنوع زیستی انواع جانوران زمینه مناسبی در حوزه‌های مختلف فراهم کرده است.

فروزانی با بیان اینکه شرائط استان بوشهر در کمتر جایی می‌توان یکجا مشاهده کرد، افزود: کوه، دشت، دریا و مناظر طبیعی در یک منطقه زیبایی خاصی به آن منطقه می‌دهد که اکنون این شرائط در استان بوشهر فراهم است.

وی با بیان اینکه شرائط لازم برای اکوتوریسم دریایی در استان بوشهر فراهم است ادامه داد: با توجه به اینکه استان بوشهر دارای زیرساخت‌های مهم اقتصادی، تجارت، بازرگانی، کشاورزی و حوزه‌های بزرگ نفتی وگازی در خارگ و عسلویه است زمینه راه‌اندازی اکوتوریسم، توریسم دریایی و دیگر حوزه‌های گردشگری دارد.

تدوین طرح جامع گردشگری استان بوشهر

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تاکید کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر با دو استان گردشگر پذیر اصفهان و فارس فاصله طولانی ندارد می‌توان زمینه ترانزیت گردشگران این دو استان به بوشهر فراهم کرد.

فروزانی با اشاره به اینکه امسال اعتبارات ملی ویژه‌ای برای تکمیل طرح‌ها تخصیص یافته است، گفت: در ۸ ماه گذشته ۵۰ میلیارد ریال اعتبارات ملی برای تکمیل طرحهای عمرانی در حوزه گردشگری و میراثفرهنگی تخصیص یافته که زمینه تسریع در اجرای طرح‌ها را فراهم کرده است.

وی، از تدوین طرح جامع گردشگری استان بوشهرخبر داد و افزود: برای اجرایی شدن این طرح ۷ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز