خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از چهار دستاورد ملی نیروی دریایی ارتش در بوشهر

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۰۵۹

چهار دستاورد ملی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی روز شنبه درآیینی با حضورفرماندهان ارتش و نیروی دریایی دربوشهر به بهره برداری رسید.

چهار دستاورد ملی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی روز شنبه درآیینی با حضورفرماندهان ارتش و نیروی دریایی دربوشهر به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، دریادار دوم مهندس مکانیک عباس زمینی دراین آیین گفت: این چهار دستاورد در روند پشتیبانی فنی از تجهیزات و ادوات عمده دفاعی بسیارتاثیرگذار و مهم است که دستان بلند مدافعان حریم دریایی جمهوری اسلامی ایران آنها را رقم زده اند.

وی اضافه کرد: این دستاوردها بیانگراین است که نیروی دریایی جمهوری اسلامی ومجموعه فنی آن با استفاده از ظرفیت های علمی و فناورانه موجود رصد مستمر تحولات فناورانه، تکیه برقابلیت ها وتوانایی های ملی وبومی وتکوین فناوریهای برترگام های بنلدی درجهت خنثی سازی تحریم های ظالمانه و خوداتکایی صنعتی برداشته است و می کوشد تا همواره با راهبرد حک شده بر پیشانی خود که مزین به فرمایش گهربار فرماندهی خویش است پاسخی قاطع در برابر فشارهای علمی و اقتصادی وارد برایران اسلامی داده باشد.

زمینی افزود: بی شک به روز کردن و بازسازی تجهیزاتی که مربوط به خودمان، از جامه عاریت دیگری را گرفتن و به آن فخر کردن بهتر است.

وی یادآورشد: در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی شاهد رونمایی و پایان تعمیرات اساسی و اورهال قوای محرکه ناوهای موشک انداز و افتتاح و بهره برداری از سه پروژه مهم ناوگان نیروی دریایی راهبری ارتش هستیم.

زمینی گفت: این پروژه ها شامل تعمیرات اساسی و اورهال سطح W۶ موتورهای MTU۵۳۸ مورد استفاده در ناوهای موشک انداز کلاس کمان، افتتاح و بهره برداری از حوضچه(داک) خشک یکهزار تنی تعمیرات زیرآبی کشتی، سامانه سوخت گیری هوایی اسکادران بالگرد RH برای اولین بار، افتتاح اولین برج هم خطی تخصصی نداجا به منظور هم خطی سامانه های سلاح و کنترل آتش ناوهای موشک انداز هستند.

وی درباره تعمیرات اساسی و اورهال سطح W۶ موتورهای MTU۵۳۸ گفت: موتورهای دیزل مدل MTU۵۳۸ با سطوح تکنولوژی بالا مشکلات خاصی را برای مدیریت نگهداری و تعمیر به وجود آورده بود که با تحقیقات صورت گرفته و رصد همه عیب های حادثشده و براساس اصول تعمیرات پیشگیرانه تعمیرات اساسی این گونه موتورها در بالاترین سطح تعمیرات پیشگیرانه(W۶) که تا مرحله دمونتاژ، بررسی و برطرف کردن اشکال میل لنگ پیش می رود به دست توانمند رده های فنی اجرا شده است.

زمینی افزود: اورهال و عملیاتی کردن این موتورها گامی جدی در حوزه خودکفایی همه جانبه از قطعات و حرکتی در جهت بومی ساختن این گونه موتورها و نیز افزایش قابلیت ریسک و اعتماد به نفس کارکنان فنی و مهندسی نداجا است که با این امر دروازه ورود به تعمیرات اساسی همه موتورها از این کلاس را میسر ساخته است.

وی در باره داک خشک یکهزار تنی نیز بیان کرد: طرح ایجاد حوضچه خشک به عنوان محملی برای بالاآوری و به آبدهی یگانهای شناور سطحی و زیرسطحی در امر تعمیرات زیرآبی و دوره ای و گامی در جهت استفاده موثر و بهینه از فضاها و امکانات موجود در مجموعه کارخانه جات منطقه دوم دریایی و گسترش ایستگاههای تعمیراتی نداجا است.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح ظرفیت بالاآوری و دوره تناوب تعمیرات شناورها و نگهداری آنها بیشتر از پیش شده که ضمن استقلال در امر تعمیرات از هدر رفت سرمایه های ملی جلوگیری و باعثرونق صنعت دریایی کشور می شود.

زمینی در مورد سامانه سوخت گیری بالگرد RH اظهار کرد: با عنایت به فناوریهای بسیار پیچیده و پیشرفته موجود در سامانه ها در یگانهای پروازی نظامی و انحصار آن به کشورهای اروپایی و آمریکا مجموعه فنی نداجا برآن شد تا برای نخستین بار نسبت به عملیاتی کردن سامانه سوخت گیری هوایی اسکادران بالگرد RH اقدام کند.

وی افزود: با بهره برداری از این سامانه همه اسکادران بالگردهای RH از قابلیت سوخت گیری هوایی برخوردار شده و درمواقع لزوم و بحران مولفه ای مهم درعملیات ها است.

زمینی در باره هم خطی سامانه های سلاح و کنترل آتش ناوهای موشک انداز نیز گفت: همه اقدامات مورد نیاز برای افتتاح و عملیاتی کردن برج هم خطی شامل اقدامات طراحی، ساخت و نصب برج کالیمشن به دست توانمند کارکنان فنی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی انجام شده است.

وی گفت: یکی از مهمترین کاربردهای این دستاورد انجام هم خطی سامانه های سلاح و کنترل آتش ناوهای موشک انداز است.

مدیرو مجری احداثطرح داک خشک منطقه دوم نیروی دریایی ارتش دراین آیین گفت: با ساخت این حوضچه خشک به دست متخصصان توانمند نیروی دریایی ارتش ۸۰ درصد در هزینه ها صرفه جویی شده است.

علی اکبرعلیزاده افزود: برای ساخت این حوضچه با ۷۰ متر طول، ۲۸ متر عرض، ۳.۵ متر عمق و آبخور شناور سه متر حدود ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: درساخت این داک ۶۰ متخصص داخلی به میزان ۸۳ هزارو ۵۰۰ نفر ساعت از مرداد سال ۸۵ تاکنون کار اجرایی انجام دداده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز