خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشور:

ترویج آزاد اندیشی قانون‌مند در دانشگاه‌ها به‌جد پیگیری می‌شود / تحصیل ۷۰ هزار دانشجو در استان بوشهر

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۴۵۲

عده‌ای تصور می‌کنند با ترویج آزادی بیان، اصول‌ و ارزش‌ها از بین می‌رود این در حالی است که اصول بدون آزادی معنایی ندارد و حفظ و ترویج ارزش‌ها در فضای بسته ممکن نیست.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ترویج آزاد اندیشی قانونمند در دانشگاه‌ها به‌جد پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید ضیاء هاشمی، ظهر امروز، در نشست تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه خلیج فارس بوشهر با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید بستر آزاداندیشی شوند، اظهار داشت: ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها ضروری است تا دانشجویان و اساتید آزادانه با حفظ قانون و ادب، آزادانه نظریات خود را بیان کنند در غیر این صورت دانشگاه‌ها به بالندگی دست نخواهند یافت.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها بدون تنوع در دیدگاه‌ها و نقد رشد نمی‌کنند و این امر مستلزم این است که ارائه نظرها بدون هزینه باشد.

دکتر هاشمی با بیان اینکه علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم، یادآور شد: عده‌ای تصور می‌کنند با ترویج آزادی بیان اصول‌ و ارزش‌ها از بین می‌رود این در حالی است که اصول بدون آزادی معنایی ندارد و حفظ و ترویج ارزش‌ها در فضای بسته ممکن نیست.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تضارب آرا و گفت و گوی بین دانشگاهیان مفید است و باید یاد بگیریم نقد یکدیگر منافاتی با ارزش‌ها و اصول ندارد بلکه با حفظ چارچوب‌ها و قوانین عین دفاع از آنها است و طرح مطالبات ارزشمند بوده و ایجاد انسجام و همدلی می‌کند.

تحصیل ۷۰ هزار دانشجو در استان بوشهر

وی با بیان اینکه مصالح کشور این است که فضای دانشگاه‌ها امنیتی نباشد، تاکید کرد: دانشگاه‌های منزوی و بی انگیزه و محروم از حقوق خود در دام بلاهای دیگر گرفتار می‌شوند و بهترین فضا برای جریان‌های انحرافی است.

هاشمی گفت: استان بوشهر ظرفیت‌های زیادی دارد و یکی از پایگاه‌های اصلی صنایع سنگین کشور است و دانشگاه‌های استان بویژه دانشگاه خلیج فارس نباید فقط متولی تربیت دانشجویان برای ناکجاآباد باشد و حاصل زحمات اساتید و مسئولان دانشگاه فارغ‌التحصیلان بیکار باشد بلکه باید به سمت تربیت نیروی مورد نیاز استان برای حرکتی درخشان و رو به رشد بروند.

وی با اشاره به تحصیل ۷۰ هزار دانشجو در استان بوشهر اظهار کرد: نسبت دانشجو به جمعیت در کشور ۵.۷ درصد است در حالی که این رقم در استان بوشهر ۶.۸ درصد است.

هاشمی با بیان اینکه از لحاظ کیفی در همه دانشگاه‌های کشور مشکل داریم، افزود: رشد شاخص‌های کیفی از اولویت‌های وزارت علوم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز