خبرگزاری کار ایران

هیات رییسه خانه مطبوعات استان بوشهر انتخاب شدند

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۲۷۱

اعضای هیات مدیره مطبوعات و رسانه استان بوشهر روز یکشنبه در نشستی از بین خود چهار نفر را به عنوان هیات رییسه این تشکل صنفی انتخاب کردند.

اعضای هیات مدیره مطبوعات و رسانه استان بوشهر روز یکشنبه در نشستی از بین خود چهار نفر را به عنوان هیات رییسه این تشکل صنفی انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، بر اساس رای اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه استان بوشهر با اکثریت آرا عبدالرسول می‌گلی‌نژاد به عنوان مدیر این تشکل برای مدت دو سال انتخاب شد.

همچنین علی هوشمند به عنوان رییس هیات مدیره، حسین حشتمی نایب رییس، ایمان ندومی خزانه دار و صدیقه جمالی نیز منشی خانه مطبوعات و رسانه استان بوشهر انتخاب شدند.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این آیین گفت: با تشکیل خانه مطبوعات و رسانه دراین استان مطالبات قانونی و صنفی اعضا با شتاب بیشتری پیگیری خواهد شد.

آنیتا مظفری افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حد تجهیزات برای راه اندازی خانه مطبوعات کمک خواهد کرد و معاونت مطبوعاتی این وزارتخانه نیز براساس کارکرد و فعالیت خانه مطبوعات حمایت‌های مالی انجام خواهد داد.

وی یادآورشد: فضای مورد نیاز فعالیت خانه مطبوعات و رسانه استان بوشهر با رایزنی مدیر این خانه از ظرفیت دستگاههای اجرایی تامین می‌شود.

مظفری اضافه کرد: حق عضویت در خانه مطبوعات بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای فعالیت و خدمات دهی به اعضا را تامین خواهد کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: مطبوعات و رسانه‌ها یکی از موثر‌ترین عوامل رشد فرهنگ عمومی کشور نقشی اساسی در تحقق اهداف مقدس انقلاب اسلامی، ترویج ارزش‌ها و تنویر افکار عمومی ایفا می‌کنند.

وی گفت: مطبوعات نقشی مهم در رشد و ارتقای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ملت‌ها و نظارت، نقد و بهبود عملکرد دولت‌ها دارند.

مظفری افزود: درعصری که رسانه‌های گروهی، کاربردی‌ترین ابزار جوامع برای تولید و انتقال اطلاعات قلمداد می‌شوند، نقش عمده نشریات محلی به عنوان بازتاب دهنده رویداد‌ها و مشکلات منطقه‌ای در جهت دهی نیرو‌ها و برنامه ریزی برای برطرف کردن نارسایی‌ها و توسعه کشور بر کسی پوشیده نیست.

وی یادآورشد: کمک به ارتقای سطح کمی و کیفی مطبوعات محلی که خود متضمن تقویت نقش مطبوعات کشور و افزایش استانداردهای کار خبری و اطلاع رسانی کشور است فقط از طریق حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی، اجتماعی، توسعه دانش فنی، امنیت شغلی حرفه‌ای اصحاب جراید، شناسایی امکانات بالقوه و بهره گیری از افکار و اندیشه، تجارب و اراده جمعی اصحاب مطبوعات و فعالان این عرصه می‌سر خواهد بود.

مظفری گفت: کمک به تامین حقوق و گسترش آزادی‌های قانونی و مسوولانه رسانه‌های استان با رویکرد صنفی، کمک به اقتصاد رسانه‌های استان از طریق آموزش و ترویج شیوه‌های روزآمد مدیریت رسانه، استعداد یابی و حمایت از آموزش و اشتغال نیروهای مستعد در حوزه روزنامه نگاری حرفه‌ای، بسط و تقویت ارتباط مطبوعات استان با دستگاههای اجرایی، موسسات و نهادهای دولتی وعمومی و سایر صنوف و تشکل‌های قانونی و تدوین بانک‌های اطلاعاتی روزنامه نگاری، برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و بزرگداشت مناسبت‌های مطبوعاتی در استان از جمله وظایف خانه مطبوعات است.

وی افزود: براساس اسناسنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همکاری با مراکز عرضه و فروش نشریات محلی به منظور تقویت سامانه توزیع مطبوعات، دفاع از حقوق حرفه‌ای اعضا و داوری در اختلافات داخلی روزنامه نگاران، حل مشکلات صنفی اعضا و فراهم آوردن تسهیلات رفاهی برای آنان، تاسیس و تقویت تعاونی(مصرف و مسکن) و صندوق اعتباری حمایت برای اعطای تسهیلات به اعضا، جذب حمایت‌های مالی و تسهیلات دولتی و توزیع قاعده‌مند آن‌ها در بین اعضا، تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی - آموزشی برای توسعه کیفی مطبوعات از دیگر رسالت‌های خانه مطبوعات و رسانه استان بوشهر تعیین شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآورشد: آسیب‌شناسی فعالیت‌های مطبوعاتی و طراحی ساز و کارهای لازم برای ارتقای کمی و کیفی مطبوعات استان، ایجاد زمینه برای خدمات رسانه‌ای و آموزشی به ادارات، نهاد‌ها و متقاضیان برای تامین مخارج مطبوعات، آموزش شیوه‌های حرفه‌ای روزنامه نگاری و فنون تخصص‌های مرتبط به اعضا، روزنامه نگاران غیرعضو و علاقه مندان به این حرفه و تعامل با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در تکمیل بانک‌های اطلاعاتی، برگزاری جشنواره‌ها، فعالیت‌ها و بزرگداشت مناسبت‌های مطبوعاتی در استان براساس تفاهم نامه‌های منعقده و مصوب فی مابین نیز از دیگر رسالت‌های خانه مطبوعات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز