خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان بوشهر:

منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر آماده پذیرش سرمایه گذاری است

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۹۶۰

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر گفت: منطقه ویژه اقتصادی شمال این استان آماده پذیرش سرمایه گذاری و حضور سرمایه گذاران است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر گفت: منطقه ویژه اقتصادی شمال این استان آماده پذیرش سرمایه گذاری و حضور سرمایه گذاران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، مهدی صفوی روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: محل منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر در زمینی به مساحت سه هزارو ۸۰۰هکتار در روستای ' لیلتین ' واقع درحد فاصل شهرستانهای دیلم و گناوه در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: این منطقه ویژه رخدادی مهم در بخش اقتصاد استان بوشهر است ومی تواند در توسعه تولید و صنعت این مناطق نقش موثری داشته باشد.

صفوی ادامه داد: منطقه جغرافیایی در نظر گرفته شده با توجه به نزدیک بودن به شهرستان دیلم می تواند زمینه رونق اقتصادی و اشتغال را درآن با توجه به همجواری با استانهای فارس، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان و دسترسی به آبهای آزاد فراهم کند.

وی بیان کرد: دسترسی به آبهای آزاد همجواری با حوزه ها و تاسیسات نفتی مانند بهرگان که به عنوان پایانه صادراتی از آن استفاده می شود ظرفیت های فراوانی برای توسعه و پیشرفت های صنعتی در استان بوشهر به شمار می رود.

صفوی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر با مجوز شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در دست احداثاست، گفت: راه اندازی گمرگ و چشم انداز روشن توسعه صادرات از مهمترین ویژگی های این منطقه است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر اظهارکرد: بهره مندی همزمان از مزایای شهرک های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی از جمله ۱۵ سال معافیت مالیاتی از مزیت های سرمایه گذاری در این منطقه برای سرمایه گذاران است.

صفوی با تاکید بر اینکه زمینه امن و مناسب برای سرمایه گذاران در منطقه اقتصادی شمال استان بوشهر فراهم است، اضافه کرد: با راه اندازی گمرک دراین منطقه ویژه زمینه صادرات و واردات انواع کالا به صورت مستقیم به کشورهای هدف فراهم خواهد شد.

وی افزود: با توجه به وجود ظرفیت های نفت و گاز، استقرار تاسیسات نفت فلات قاره و احداثخطوط انتقال گاز واتیلن، کارکرد اصلی تعریف شده برای این منطقه ویژه احداثصنایع بالادست و پایین دست نفت، گاز و پتروشیمی است.

صفوی ادامه داد: همچنین به دلیل حجم فعالیت های تجاری در شهرستان دیلم و با توجه به برنامه های بندری درآن، این منطقه به عنوان مرکز پشتیبانی و انبارداری فعالیت های تجاری منطقه می تواند نقش موثری داشته باشد.

وی بیان کرد: با توجه به کشش بالای سرمایه گذاری در صنایع نفت و گاز و وجود مزیت های اقتصادی طرح ها هم اینک دو پروژه احداثپالایشگاه و واحد پتروشیمی با مشارکت بخش خصوصی به وسعت ۱۱۰ هکتار در دست مطالعه و بررسی است.

صفوی تاکید کرد: پیگیری های مورد نیاز به منظورتامین زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر در دستورکار این شرکت قرار گرفته و همزمان با سرمایه گذاری و احداثتاسیسات صنایع در دست اجراست.

وی گفت: انجام مطالعات فاز اول و دوم شهرسازی و طرح جامع، ارزیابی مطالعات زیست محیطی منطقه آغاز و بزودی سایر پروژه های اجرایی به منظور برطرف کردن کاستی های زیرساختی منطقه در دستور کار قرارخواهد گرفت.

صفوی اظهارکرد: تا کنون برای اجرای پروژه های زیرساختی، یک میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری ومفاهیم نامگذاری امسال(سال فرهنک و اقتصاد) می طلبد همه دستگاه های اجرایی مرتبط برای فراهم کردن زمینه مناسب سرمایه گذاری و شکوفایی اقتصاد در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر همکاری داشته باشند.

منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر از مصوبات سفرهای استانی دولت نهم و دهم به استان بوشهر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز