خبرگزاری کار ایران

ساعاتی پیش؛

دو زلزله پیاپی استان بوشهر را لرزاند / تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۴۴۹

دو زمین لرزه با فاصله تقریبی یک ساعته، صبح امروز، سه شنبه، ۹ دی ماه استان بوشهر را لرزاند.

دو زمین لرزه با فاصله تقریبی یک ساعته، صبح امروز، سه شنبه، ۹ دی ماه استان بوشهر را لرزاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۳ در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) ساعتی پیش شهر شنبه(Shonbeh) در جنوب استان را لرزاند.

مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمان وقوع این زمین لرزه را هفت و ۴۹ و دقیقه و ۳۳ ثانیه صبح روز سه شنبه اعلام کرد.

موقعیت جغرافیایی این زمین لرزه ۲۸.۶۲ عرض شمالی و ۵۱.۷۹ طول شرقی در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و فاصله ۲۵ کیلومتری شهر شنبه ثبت شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: بلافاصله پس از دریافت گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری عوامل محلی فرمانداری دشتی به منطقه اعزام و بررسی‌های اولیه از تلفات و خسارات احتمالی این زلزله در دست اجراست.

کاظم مرادی در گفت وگو با با خبرنگاران افزود: نیروهای امدادی در حال آماده باش هستند اما تاکنون گزارشی مبنی بر تلفات جانی این زمین لرزه دریافت نشده است.

وی اضافه کرد: براساس گزارش‌های اولیه شکاف‌هایی در ساختمان‌های این منطقه مشاهده شده که باید مشخص شود، مربوط به این زمین لرزه است یا زلزله بیستم فرودین سال گذشته است.

مرادی ادامه داد: خبرها و گزارش های تکمیلی در مورد این زمین لرزه پس از بررسی دقیق ابعاد آن اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین ساعت هشت و ۵۲ دقیقه صبح و حدد یک ساعت پس از وقوع زلزله ی اول، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۴ در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) بوشکان در شرق استان را لرزاند.

موقعیت جغرافیایی این زمین لرزه نیز ۲۸.۷۵ عرض شمالی و ۵۱.۸۱ طول شرقی در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و فاصله ۱۵ کیلومتری بوشکان ثبت شده است.

بخشدار بوشکان گفت: زلزله صبح امروز باعثبسته شدن برخی از راه‌های کوهستانی خسارت به برخی از منازل مسکونی در روستاهای این بخش شد.

سید کاظم موسوی افزود: بر اثر این زمین لرزه در برخی از روستاها از جمله ' شلدان ' و ' امامزاده ' ریزش منازل مسکونی بافت قدیم و ترک خوردگی برخی دیگر از منازل گزارش شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ریزش کوه‌ها در برخی از مسیرها راههای ارتباطی کوهستانی را مسدود کرده است.

موسوی بیان کرد: این زمین لرزه تلفات جانی گزارشی نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز