خبرگزاری کار ایران

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر:

یک هزار و ۹۵۰ هکتار از استان بوشهر نهال کاری شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۳۱۴

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: امسال یک هزار و۹۵۰هکتار نهال کاری دراین استان در قالب جنگل کاری، بیابان زدایی و مرتعداری اجرا می شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: امسال یکهزار و۹۵۰هکتار نهال کاری دراین استان در قالب جنگل کاری، بیابان زدایی و مرتعداری اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، مهدی کریمی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای اجرای این پروژه ۲۳۰هزار نهال دراستان بوشهر تولید شده است.

وی اضافه کرد: علاوه براین میزان، موافقت افزایش۴۰۰ هکتار نهال کاری جنگلی ازمحل اعتبارات ملی گرفته شده و قصد داریم بخشی از اجرای این پروژه را با مشارکت مردم انجام دهیم.

کریمی اظهارکرد: در قالب مدیریت مرتع فعالیت های گسترده ای با اجرای پروژه های بیابان زدایی و مدیریت منابع جنگلی شامل کنترل هرزآب و ذخیره نزولات آسمانی انجام می شود.

وی حفاظت از آب و خاک، جلوگیری از فرسایش خاک، توسعه فضای سبز، ایجاد زیرساخت های لازم برای محیط زیست سالم را از جمله محورهای فعالیت معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری عنوان کرد.

کریمی یادآور شد: با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی استان بوشهر و قرار گرفتن این استان در کمربند خشکی می طلبد در زمینه حفظ پوشش گیاهی، توسعه جنگل و اجرای فعالیت های جلوگیری از توسعه بیابان که منجر به کنترل گرد و غبارمحلی، تلطیف هوا و ایجاد تفرجگاه برای مردم این استان می شود اقدام کرد.

وی همچنین بر ایجاد زمینه مناسب برای فرهنگ سازی و ارتقای سطح مشارکت مردم و مسوولان در زمینه حفظ، احیا و بهره برداری از این منابع خدادادی تاکید کرد.

کریمی گفت: مشارکت صنعت عظیم نفت درمنطقه به منظور احیای اراضی ملی استان و توسعه فضای سبز به منظور جبران برخی از خسارت های وارده ناشی ازآلودگی های زیست محیطی ایجاد شده این صنعت و صنایع پایین دستی ضروری است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با توجه به موافقتنامه های ملی و استانی ۵۹ میلیارد و ۷۹۵میلیون ریال اعتبار در بخش فنی(جنگل، مرتع و بیابان) در این استان مصوب شده که ۳۵میلیارد و۱۵۰میلیون ریال در بخش استانی و ۲۴میلیارد و ۶۴۵میلیون ریال از محل اعتبارات ملی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز