خبرگزاری کار ایران

استاندار بوشهر:

عنایت رئیس جمهور به استان بوشهر، استثنایی و فراتر از انتظار بود

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۷۲۸

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: عنایت رئیس ­جمهور محترم به استان هم استثنایی بود و فراتر از انتظار و علاوه بر موافقت با منطقه آزاد، برای استان تصمیماتی گرفتند.

استاندار بوشهر گفت: عنایت رییس ­جمهور به استان بوشهر، استثنایی و فراتر از انتظار بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، مصطفی سالاری امروز در جمع خبرنگاران با تقدیر از همراهی و همدلی مردم استان بوشهر در استقبال از رئیس جمهور محترم و کاروان تدبیر و امید اظهار داشت: از همه کسانی که آمدند تا همدلی، همراهی، حمایت و امیدواری خود به فردای روشن را به نمایش بگذارند سپاسگزارم؛ کسانی که از سر اشتیاق در دیدار عمومی با رئیس­ جمهور محترم حضور یافتند و به­ خصوص جمعیتی معادل آن که به­ لحاظ محدودیت ظرفیت ورزشگاه، امکان دیدار حضوری آنان با دکتر روحانی فراهم نشد.

وی افزود: همین­طور از همه کسانی که در برگزاری باشکوه مراسم کمک کردند سپاسگزارم، چه زیبا بود این نشاط و شادابی و حضور پیر و جوان و همه کسانی که دوستدار مملکت و استانند؛ هرکس به طریقی و فقط می­‌دانم همه، یاری گرمان بودند، این عظمت توأم با نظم و آرامش، نشانگر بلوغ اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مردم عزیزمان بود.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: عنایت رئیس ­جمهور محترم به استان هم استثنایی بود و فراتر از انتظار و علاوه بر موافقت با منطقه آزاد، برای استان تصمیماتی گرفتند.

اعتبارات از محل ردیف­‌های متمرکز بودجه

سالاری با تشریح اعتباراتی که از محل ردیف­‌های متمرکز بودجه تصویب شده گفت: این اعتبارات به میزان ۶۱۹ میلیارد تومان(نخست ۶۰۳ میلیارد تومان اعلام شد ولی برای اطمینان از تکمیل آنها، بر اساس ابلاغیه سازمان مدیریت و برنامه ­ریزی کشور به ۶۱۹ میلیارد تومان افزایش یافت) از ردیف­‌های بودجه ملی ۹۳،۹۴ و ۹۵ که رئیس­ جمهور محترم اعلام فرمودند، شامل خروجی جدید بوشهر(۱۶۰ میلیارد تومان)، فاضلاب شهرهای ساحلی(۱۷۰ میلیارد تومان)، بزرگراه برازجان – گناوه - دیلم(۱۰۰ میلیارد تومان)، بزرگراه دالکی – کنارتخته(۶۰ میلیارد تومان)، بزرگراه عسلویه - بزباز - بندو(۶۳ میلیارد تومان)، پروژه دانشگاه خلیج­ فارس(۱۶.۵ میلیارد تومان)، دانشکده کشاورزی برازجان(۱۰ میلیارد تومان) و مجتمع فرهنگی هنری عسلویه(۱۰ میلیارد تومان)، پارک علم و فناوری خلیج­ فارس(۱۲.۵ میلیارد تومان) و تکمیل استادیوم ۱۵۰۰۰ نفری(۱۲ میلیارد تومان)، جمعاً ۶۱۹ میلیارد تومان تصویب شده است.

۵۱۵ میلیارد تومان از منابع داخلی نفت

وی همچنین با اشاره به اعتباراتی که از منابع داخلی نفت مصوب شده نیز بیان کرد: حدود ۵۱۵ میلیارد تومان از منابع داخلی وزارت نفت است؛ ۵ پروژه را هم رئیس ­جمهور محترم به عنوان پروژه­‌های وزارت نفت در ورزشگاه به مردم اعلام کردند که علاوه بر آن ۶۱۹ میلیارد است؛ این پروژه­‌ها شامل تکمیل بزرگراه دیر – بوشهر، جاده گوره در قالب عنوان اهرم – دیلم، آبخیزداری جم، کنارگذر(کمربندی) کنگان و آبرسانی جم که ۲ مورد جدید و ۳ مورد تکمیل پروژه­‌هایی است که چندسالی است کاملاً متوقف شده‌اند و مجموعاً حدود ۵۱۵ میلیارد تومان است.

۶۰میلیارد تومان برای سه پروژه الحاقی

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه ۶۰ میلیارد تومان برای سه پروژه الحاقی مصوب شده گفت: ۳ پروژه دیگر هم جزو تصمیمات بود. سد خائیز، انتقال مالکیت و لایروبی بندر لاور و احداثاورژانس هسته ‌ای بوشهر که جمعاً با برآورد اولیه ۶۰ میلیارد تومان هستند.

مجموع ۱۲۹۴ میلیارد تومان اعتبارات از محل منابع دولتی

سالاری افزود: مجموع ۳ عنوان فوق، حدوداً به یکهزار و دویست و نود و چهار(۱۲۹۴) میلیارد تومان بودجه دولتی می‌­رسد که محل تأمین آنها ردیف­‌های ملی بودجه، منابع داخلی شرکت ملی نفت و سازمان انرژی اتمی است.

طرح­‌های سرمایه­‌گذاری پتروشیمی

وی اضافه کرد: به این پروژه‌­ها باید دستاوردهای جانبی سفر شامل ۴ طرح پتروشیمی از جمله: عقد قرارداد اجرای طرح متانول با ظرفیت ۱۶۵۰ هزار تنی در سال، پلی اتیلن سنگین با ظرفیت۴۶۰۰۰۰ تن در سال، پلی پروپلن با ظرفیت۱۶۵۰۰۰۰ تن در سال و صنایع پایین دستی پتروشیمی با ظرفیت ۲ میلیون تن در سال توسط شرکت سرمایه­ گذاری تأمین اجتماعی(شستا) با برآورد بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان و اعلام آمادگی صندوق بازنشستگی نفت برای شروع عملیات اجرایی پتروشیمی دشتستان و پتروشیمی گناوه در سال ۹۴ را اضافه کرد.

استاندار بوشهر بیان کرد: همچنین، مبلغ ۴۴ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت از طرف دولت برای تأمین سرمایه ثابت و در گردش واحدهای تولیدی استان مصوب شد؛ همچنین شرکت شستا توافق کرد نسبت به احداثشهرک تخصصی گیاهان دارویی با زنجیره فرآوری و تولید صنعتی آن اقدام کند؛ در همین خصوص، هفته آتی با گروه‌­های یادشده در استان جلسه تصمیم­ گیری خواهیم داشت و اطلاعات دقیق متعاقباً اعلام خواهد شد.

بندر نگین، با ۵۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری

سالاری خاطرنشان کرد: علاوه بر ۱۲۹۴ میلیارد تومان بودجه دولتی و اعلام ارسال لایحه منطقه آزاد به مجلس شورای اسلامی و ۴ طرح پتروشیمی و سایر طرح‌­های سرمایه ­گذاری، عملیات اجرایی بندر نگین با ۵۳۰ میلیارد تومان سرمایه­‌گذاری بنیاد مستضعفان و… با حضور و دستور ریاست محترم جمهوری، آغاز شد؛ بندر نگین ان‌شاءالله سه ساله ساخته خواهد شد‌؛ چند تصمیم استراتژیک و تحول­زای دیگر نیز ریاست محترم جمهوری اعلام فرمودند.

منطقه آزاد

وی تاکید کرد: اعلام ارسال لایحه تأسیس منطقه آزاد تجاری – صنعتی استان بوشهر به مجلس شورای اسلامی –مطالبه‌­ای دیرین(حداقل ۲۳ ساله)، زمینه‌ای برای تحول، رونق، توسعه صنعتی و بازرگانی و اشتغال چند ده هزار نفری(ان‌شاءالله در پیوند با راه‌­آهن و بندر نگین) است.

دهکده گردشگری

استاندار بوشهر افزود: احداث۲ دهکده گردشگری ساحلی در شهرستان­‌های تنگستان و گناوه؛ البته علاوه بر این دو پروژه قبلاً بخشی از مراحل اجرایی احداثدهکده گردشگری بندر حماد دیلم و طرح ویژه گردشگری بندر سیراف شروع شده است.

تفاهم‌نامه آموزش تخصصی و اشتغال در نیروگاه

سالاری یادآور شد: تفاهم ­نامه سه­ جانبه با وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون محترم رئیس­ جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و استانداری بوشهر برای توسعه فضا و تجهیزات آموزش و تأمین مربیان مجرب توسط سازمان انرژی اتمی برای آموزش تخصصی فنی­ و حرفه­‌ای ۸۰۰۰ نفر به مدت ۳ سال برای اشتغال در پروژه­‌های جدید نیروگاه اتمی که گواهی­‌ها هم مشترکاً توسط نیروگاه و فنی­ و حرفه­‌ای صادر می­‌شود.

تفاهم­‌نامه آموزش تخصصی و اشتغال در پروژه­‌های نفت

وی گفت: تفاهم­ نامه۳ جانبه با وزیر محترم تعاون، وزیر محترم نفت و استانداری بوشهر به شرح فوق برای آموزش و اشتغال نیروی استان در پروژه­‌های صنعت نفت به­ خصوص پارس جنوبی. دو مورد تفاهم­نامه مورد اشاره، از مهم­‌ترین تصمیمات است.

دستور رئیس­ جمهور محترم برای حمایت وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی از ورزش استان

سالاری با اشاره به دستور رئیس جمهور برای حمایت وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی از ورزش استان بیان کرد: رئیس جمهور در مصاحبه مطبوعاتی پایان سفر، در این خصوص دستور دادند؛ در سفر وزرای محترم و مقامات ملی به شهرستان­‌ها هم، پروژه‌هایی نظیر شروع عملیات اجرایی سد دالکی تصمیم‌گیری یا شروع شد که به­ لحاظ پرهیز از اطاله کلام، اشاره نمی‌کنم.

وی افزود: می­‌توانم بگویم سه هفته کار بسیار فشرده شبانه­ روزی، بی­‌خوابی و مستندسازی همکارانم در تمام ادارات و ملاقات­‌های متعدد با وزراء و معاونین رئیس ­جمهور، با این تصمیمات ره­اوردی عالی داشت، با این وجود، بزرگترین دستاورد سفر را نمایش وحدت، همدلی، نبوغ و بلوغ مردم به­ خصوص جوانان عزیز و با شور و شعور استان می­‌دانم، جوانانی که همیشه پشتیبان و در کنار ما بوده‌اند.

سالاری اضافه کرد: وظیفه­‌ام در قبال مردم عزیز، به ­خصوص جوانان فرهیخته و باانگیزه­ مان، قبلاً نیز به تبع مسئولیتم سنگین بود و با این فضا، سنگین­‌تر شد؛ از همه شما درخواست دارم کمک کنید این انسجام و همدلی بی ­بدیل که در قدم به قدم این ۲ روز به نمایش گذاشتید را ادامه بدهیم، تا بتوانیم وظیفه­‌مان در قبال مردم را انجام دهیم.

۳ حلقه مثلثطلایی توسعه اساسی استان

استاندار بوشهر گفت: از سه حلقه مثلثطلایی توسعه اساسی استان، دوتای آن یعنی منطقه آزاد و بندر نگین قطعی شد و در مورد حلقه سوم یعنی راه­ آهن نیز، همت رئیس­ جمهور محترم جدی است طی سه جلسه نشست با سرمایه­ گذاران، شورای اداری و کنفرانس خبری بر اهمیت اجرایی شدن آن برای اقتصاد ملی تأکید فرمودند، خوشبختانه مراحل فاینانس خارجی نهایی شده و اگر فاینانس عملیاتی نشود، راه دیگری خواهیم رفت؛ اساسی­‌ترین دغدغه باقیمانده ‌ام، راه ­آهن است که می­‌تواند تحول عظیمی را در اقتصاد استان و کشور ایجاد کند؛ همواره شکرگزار خداوند و سپاسگزار شما هستم.

سالاری افزود: در پاسخ به این همه عظمت و بزرگواری و حمایت مردم شریف استان از فرزندان خود در بدنه دولت سجده شکر به جای می­‌آورم؛ استان بوشهر شکوه گذشته­‌ات را باز پس می­‌گیریم و تو را می­‌سازیم آبادتر از گذشته.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز