خبرگزاری کار ایران

افزایش فعالیت مبلغان سایر ادیان در دشتستان

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۳۵۳

نخستین نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌های شهرستان دشتستان با موضوع «فرهنگ در دانشگاه و علل رکود فرهنگ در بین دانشجویان» به میزبانی دانشگاه پیام نور برازجان برگزار شد.

نخستین نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌های شهرستان دشتستان با موضوع «فرهنگ در دانشگاه و علل رکود فرهنگ در بین دانشجویان» به میزبانی دانشگاه پیام نور برازجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، دکتر سیاوش جعفری در این نشست با تبریک دهه فجر گفت: همه ما با هر سلیقه و رفتاری نقاط مشترکی داریم که می‌شود با تاکید بر آنها، کارها را به خوبی انجام داد.

دغدغه اصلی همه جوانان دشتستان فرهنگ منطقه است

ریاست دانشگاه پیام نور برازجان ادامه داد: در همین منطقه، جوانان دشتستان همگی به فکر جامعه و فرهنگ شهرستان هستند و این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی آنهاست.

وی توضیح داد: ما باید بر اساس منطقه و فرهنگی که در آن زندگی می‌کنیم این عوامل را طبقه بندی کنیم؛ به طور مثال اگر در تهران دغدغه اصلی حجاب جوانان است ما باید ببینیم آیا این دغدغه استان و شهرستان ما نیز است یا معضل ما چیز دیگری است و باید تمرکز خودمان را بر روی آن قرار دهیم.

جعفری ضمن تقدیر از کارهای فرهنگی و اردوهای جهادی بسیج دانشگاهی بیان کرد: بسیج کارهای بزرگی در عرصه فرهنگ و جامعه انجام داده که از دست هیچ کدام از سازمانهای جهانی برنمی‌آید و این خود جای تشکر دارد.

تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر سیاسی نکردن فرهنگ

رییس دانشگاه پیام نور برازجان با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر سیاسی نکردن فرهنگ، افزود: نباید بر جوانان اینقدر فشار وارد کرد که از تمام اصول دور شوند و در مقابل آن حالت دفاعی بگیرند و نباید آنقدر رها گذاشت که هرکس برای خود کاری انجام دهد.

جعفری بر اجرای کارهای فرهنگی در جامعه و تاثیرات آن بر جوانان تاکید کرد و با بیان نمونه‌هایی از جنگهای روانی و نشان دادن چهره‌ای کاملا به دور از واقعیت از ایران و ایرانی در کشورهای غربی و تاثیرات این آثار بر نوجوانان و جوانانشان افزود: نیاز است که میزان بودجه فرهنگی ما نیز افزایش یابد تا با تهیه آثاری برگرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی بتوانیم با آثار سوء اقدامات غرب مقابله کنیم.

رییس دانشگاه پیام نور برازجان با تشکر از سرهنگ غلامپور که پیشنهاد دهنده برگزاری این جلسه بودند، از همکاران و روسای سایر دانشگاه ها که حضور داشتند نیز قدردانی کرد.

افزایش فعالیت مبلغان سایر ادیان در دشتستان

فرمانده سپاه ناحیه دشتستان نیز در این نشست ضمن تبریک یوم الله دهه فجر، انقلاب های شکست خورده فراوانی را نام برد و مردمی بودن و عجین بودن این انقلاب با روح و جان مردم را علت اصلی تداوم انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دانست.

وی اظهار داشت: انقلاب ما از انقلاب پیامبر اعظم و انقلاب حضرت موسی هم کامل تر است و کامل ترین انقلاب دینی انجام شده می باشد.

سرهنگ غلامپور، دانشگاه را یکی از ستونهای انقلاب دانست و افزود: دانشگاه‌ها را باید احیا کرد تا بتوان سایر قشرها و مراتب تحصیلی را تحت تاثیر قرار داد و یکی از این راه ها ایجاد کرسیهای آزاد اندیشی حول محور فرهنگ و جامعه در این مراکز است.

وی ادامه داد: مخصوصا که هم اکنون علاوه بر ماهواره، شبکه‌های اجتماعی و همچنین متاسفانه مبلغان سایر ادیان در شهرستان ما فعالیت روز افزونی پیدا کرده‌اند.

غلامپور گفت: ما به جوانان با دانش و فرهنگ غنی نیازمندیم تا بتوانیم ماهیت واقعی انقلاب خود را به نوجوانان و محصلان در مقاطع راهنمایی و دبیرستان معرفی کنیم.

وی با بیان جملاتی از امام خمینی مبنی بر تاثیر روحانیت بر انقلاب و اجین بودن آن با هم بر دور شدن و بی اعتمادی قشر جوان به روحانیت اشاره کرد و بیان داشت: ما باید فرهنگ سازی انقلاب و ولایت فقیه را در دانشگاه‌ها انجام دهیم و برای آنها تمامی جوانب این امور را بیان کنیم تا دانشجویان و اساتید ما اطلاعاتی کامل از انقلاب و ولایت فقیه و جبهه‌های جنگ داشته باشند.

رییس بسیج دانشجویی استان بوشهر نیز در این نشست با بیان تاثیرگذاری دانشگاه بر مردم منطقه، کم کاری دانشگاه‌های استان و شهرستان را در زمینه توهین به ساحت مقدس پیامبر را مورد انتقاد قرار داد.

آب شیرینی افزود: همواره دانشگاه به عنوان یکی از منابع کار و تامین نیروی انسانی و یکی از تاثیر گذارترین پایگاه‌های کشور است که مدتهاست از نظر فرهنگ و رسیدگی به آن مورد بی توجهی قرار گرفته و امیدوارم که دانشگاه به روال سابق خود برگردد.

دهدشتی، ریییس دانشگاه آزاد واحد برازجان نیز اظهار داشت: از دانشگاه مرکز دستوری به تمام دانشگاه‌های آزاد کشور ابلاغ گردیده مبنی بر ایجاد یک برنامه جامع فرهنگی که یکی از شروط پیشرفت و ترقی دانشگاه‌هاست و ما نیز در حال جمع آوری این برنامه و ابلاغ به بالا هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این نشست، تعدادی از اساتید حاضر و روسای دانشگاه‌ها یا نمایندگانشان نیز با بیان مشکلات کنونی جوانان از جمله افزایش افسردگی و روی آوردن به خوشی‌های زودگذر، بر برگزاری جلسات و نشست های مختلف و بیان این معضلات و راهکارها به دانشجویان تاکید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز