خبرگزاری کار ایران

۱۰شهرک کشاورزی دراستان بوشهر راه اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۹۷۵

دراین شهر‌ها زنجیره کامل تولید، صنایع تبدیلی، بسته بندی و بازار متناسب با تولیدات کشاوری تعریف و راه اندازی خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: براساس توافق صورت گرفته با شرکت شهرکهای کشاورزی ایران، ۱۰ شهرک کشاورزی دراین استان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، محمد تقی منوچهری روز شنبه درجمع خبرنگاران افزود: مطالعات این شهرکها درسال جاری و سال آینده اجرا می شود.

وی اضافه کرد: ۳۰درصد هزینه احداثزیرساخت ها برعهده شرکت شهرک کشاورزی ایران و مابقی از محل اعتبارات استانی تامین می شود.

منوچهری اظهارکرد: هم اکنون جانمایی شهرکهای کشاورزی انجام شده و در حال مطالعات کلی آنها هستیم.

وی بیان کرد: دراین شهر‌ها زنجیره کامل تولید، صنایع تبدیلی، بسته بندی و بازار متناسب با تولیدات کشاوری تعریف و راه اندازی خواهد شد.

منوچهری ادامه داد: استان بوشهر دارای ظرفیت های بالایی در زمینه کشاورزی است که با حل مشکلات و تامین نیازهای کشاورزان برای توسعه هر چه بیشتر زیرساخت های مورد نیاز کشاورزان در این استان تلاش می شود.

وی افزود: شهرک های کشاورزی می تواند نقشی بسیار مهم در توسعه اشتغال و رونق اقتصادی استان بوشهر داشته باشند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برای رونق کشت گلخانه ای و گیاهان دارویی بویژه آلوئه ورا(صبرزرد) در استان بوشهر زیرساخت های تاسیس و راه اندای شهرکهای کشاورزی فراهم شده است.

وی در باره اجرای طرح کاداستر بیان کرد: طرح کاداستر در سطح ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی انجام می شود که ۵۰ درصد این اعتبارات از محل اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی و ۵۰ درصد نیز از منابع استان تامین می شود.

منوچهری تولید محصول سالم و ارگانیک را از دیگر برنامه های سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه بخش عمده محصولات خارج از فصل کشور در استان بوشهر تامین می شود بنا داریم محصولی بهداشتی و سالم در اختیار مردم قرار دهیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: به همین دلیل استفاده از حشرات مفید و مواد بیولوژیک و غیرشیمیایی در دستور کار است.

وی ادامه داد: همچنین برای ۲۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر تا آخر سال زراعی جاری کد شناسه ۱۶ رقمی(شناسه محصول) صادر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز