خبرگزاری کار ایران

آذین خبر داد:

جشنواره دانش آموزی دریا در استان‌های ساحلی کشور برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۵۵۸

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر گفت: جشنواره دانش آموزی دریا در استان‌های ساحلی کشور برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر گفت: جشنواره دانش آموزی دریا در استان‌های ساحلی کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، اولین نشست ستاد اجرایی برگزاری جشنواره دانش آموزی دریا امزور با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در بنیاد نخبگان بوشهر برگزار شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر در این نشست با معرفی ظرفیتهای ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به سیاست گذاری و برنامه‌ریزی این ستاد برای اجرای جشنواره دانش آموزی دریا اشاره کرد و افزود: این جشنواره در هفت استان ساحلی کشور و در دو مرحله استانی و ملی، در تمامی مقاطع تحصیلی از دبستان تا دبیرستان برگزار خواهد شد.

رضا آذین هدف اصلی برگزاری این جشنواره را آشنا شدن دانش آموزان با پتانسیلهای دریا و صنایع مرتبط با آن و هدایت تحصیلی و شغلی آنها به سمت رشته‌های دریایی ذکر کرد و افزود: طبق پیش بینی های انجام شده قرار است جشنواره در مقاطع ابتدایی تا متوسطه و در رشته های فیلم، انیمیشن، عکس، مقاله نویسی، داستان کوتاه، خاطره، ساخت ماکت، وبلاگ نویسی، ساخت شناورهای دریایی، هنرهای تزیینی و بازیهای رایانه‌ای، از اواخر بهمن ۹۳ تا مهر ۹۴ برگزار شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر بخش های اصلی جشنواره را برگزاری مسابقه، همایش و نمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی و بازدید و اردوهای علمی، تفریحی وگردشگری عنوان کرد و در خصوص محورهای برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره در ۱۴ محور برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان به جایگاه دریا در کشور ایران، نقش استراتژیک دریا برای همه کشورها، دریا و تامین امنیت غذایی کشور، دریانوردی، دریا و صنعت توریسم و گردشگری، نقش دریا در تامین انرژی، بنادر و حمل و نقل دریایی، دریا و حفاظت محیط زیست، کشتی سازی، سکوهای دریائی، دریا و حماسه های دفاع مقدس و مشاغل دریایی اشاره کرد.

آذین با بیان اینکه بنیاد نخبگان به عنوان یک سازمان سیاستگذار فعالیت می‌کند و بار اصلی برگزاری این جشنواره بر دوش آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های اجرایی استان است، ابراز امیدواری کرد که جشنواره با همکاری همه سازمانها به نحو شایسته در استان برگزار شود.

نمایندگان دستگاه‌های اجرایی نیز در این جلسه به بیان ظرفیتها و توانمندیهای سازمان متبوع خود برای مشارکت در برگزاری باشکوه جشنواره دانش آموزی دریا پرداختند.

در این نشست نمایندگانی از دستگاه های اجرایی و دانشگاه های استان از جمله بنادر و دریا نوردی، میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت نفت فلات قاره، دانشگاه خلیج فارس، دفتر آموزش و پژوهش استانداری بوشهر، پژوهش سرای دانش آموزی شهید خوشبخت، سازمان دانش آموزی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، منطقه دوم دریایی ارتش جمهوری اسلامی، جهاد کشاورزی و دامپزشکی حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز