خبرگزاری کار ایران

استاندار بوشهر

طرح امید اجتماعی در شش بخش تدوین شده است

استادار بوشهر گفت: طرح امید اجتماعی در شش بخش تدوین شده است که با همکاری ادارات و سازمان‌های مردم نهاد به اهداف اصلی طرح خواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در بوشهر؛ مصطفی سالاری در مراسم افتتاح طرح امید اجتماعی با بیان اینکه ما در مسایل مختلف کارهای عمرانی و اقتصادی را برای بهبود وضعیت جامعه از لحاظ فرهنگی و اجتماعی انجام می‌دهیم گفت: این طرح برای بهبود وضعیت زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی بوده و وظیفه ما فراهم کردن امکانات برای استفاده جوانان در مشارکت‌های اجتماعی و فرهنگی است.

سالاری در ادامه به اجرای طرح‌های امید اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: طرح امید اجتماعی در شش بخش تدوین شده است که با همکاری ادارات و سازمان‌های مردم نهاد به اهداف اصلی طرح خواهیم رسید.

وی با تاکید بر اینکه طرح امید اجتماعی شاخص‌ترین طرح برای تقویت منابع انسانی است گفت: باید مسائل فرهنگی و اجتماعی را از خانواده شروع کنیم و تاکیدم بر این است که همه کارها را در کارهای عمرانی نبینند.

وی با بیان اینکه اصل ماموریت ما برای رشد تعالی انسان‌ها است بیان کرد: باید مسایل ورزشی و اجتماعی را جدی گرفته و حامی و پشتیبان باشیم.

سالاری با تاکید بر اینکه جوانان فعالیت کنند و متولی باشند و ما هم حمایت می‌کنیم ادامه داد: جشنواره امید در ٣٧ شهر به صورت همزمان با محوریت جوانان با حمایت دولت شروع شده است.

سالاری با برشمردن برخی طرح‌های عمرانی در سطح استان که در حال انجام و یا به پایان رسیده‌اند، بهبود وضعیت راهسازی را مهم دانست و گفت: در این راستا هشت پروژه راهسازی در حال انجام است که آخرین آنها ظرف دو سال آینده به پایان می‌رسد از این لحاظ در استان تا ده سال دیگر بی‌نیاز خواهیم بود.

وی درباره محور مواصلاتی دیلم به گناوه نیز بیان کرد: این محور که بنا به دلایلی با تاخیر در پیشبرد مواجه شده بود، با تامین بودجه و رفع موانع کار، دوباره با سرعت قابل توجهی از سر گرفته شده است به گونه‌ای که همزمان روزانه ٢٢٠ ماشین راهسازی در آن کار می‌کند.

سالاری با بیان اینکه محور برازجان گناوه از پروژه‌هایی است که در دهه فجر افتتاح می‌شود افزود: محور اهرم برازجان نیز که به تازگی تامین اعتبار شده است، یکی دیگر از این پروژه‌ها در حوزه مواصلاتی استان است.

سالاری نمای خروجی شهر بوشهر را در گردشگری موثر خواند و گفت: خروجی بوشهر -گناوه باعث بهبود ساختار ترافیکی بوجود آمده در خروجی شهر خواهد شد و همچنین ساخت خروجی جدید بوشهر تحولی در زمینه گردشگری ایجاد می‌کند و این خروجی موجب کاهش بار ترافیکی در شهر بوشهر خواهد بود.

وی از شروع ساخت محور دیر به بوشهر با صنعت نفت خبر داده و افزود: بزرگراه آخر به سمت هرمزگان بوده که دو هفته‌ای از آغاز عملیاتی شدن آن می‌گذرد.

وی با بیان اینکه بزرگراه بوشهر شیراز یکی دیگر از مهمترین کارهای ما است ادامه داد: در پیگیری‌هایی که داشتیم با تامین اعتبار و کمک دولت این بزرگراه و راه‌آهن نیز روند عملیاتی شدن را پیش خواهد گرفت.

سالاری به مشکل کم‌آبی و خشکسالی در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: باید ٢٥ درصد نیاز آب شرب استان را از دریا تامین کنیم. همانطور که در حوزه برق نیز باید این کار را انجام دهیم.

وی به وضعیت نامناسب رتبه بوشهر در کنکور اشاره کرد و افزود: دوره‌های تقویت کنکور را در سال‌های مختلف تحصیل و از لحاظ مالی نیز پیگیری کرده‌ایم.

استاندار بوشهر  با بیان اینکه اهمیت برنامه‌های مختلف اجتماعی از اتوبان بیشتر است ادامه داد: خلاهای این موضوع را به شدت احساس می‌کنیم و رسانه‌ها و مطبوعات بیشتر به این موضوع بپردازند.

وی با بیان اینکه ما بودجه خواهیم آورد ادامه داد: اعتبار کشور خوب نبود با این وجود ما بودجه مورد نیاز و بیشتر از آن را آوردیم و بخشی را صرف بدهی‌های دولت به کسانی که کردیم که کار کرده بودند و مطمئن باشید امسال بودجه بیشتری خواهیم آورد.

سالاری ادامه داد: در حوزه های مختلف برنامه بگذارید با حداکثر صرفه جویی در ما نیز حمایت خواهیم کرد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: به مدیران، دهیاران و شهرداران و همه مسوولان استان توصیه می‌کنم که تنها به عمران و ساخت و ساز نپردازند و تعالی و معیشت و انگیزه مردم از اولویت‌های اول آنها باشد.

کد خبر : ۳۲۷۳۳۶