خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده

اعتماد عمومی، امید اجتماعی را تقویت می‌کند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، با بیان اینکه یکی از موارد تقویت کننده اعتماد عمومی موضوع امید اجتماعی است گفت: مهم‌ترین نقش دولت در ایجاد سرمایه اجتماعی، تخریب نکردن این اعتماد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در بوشهر، شهیندخت مولاوردی در مراسم افتتاح طرح امید اجتماعی در بوشهر با بیان اینکه طرح امید اجتماعی، مقولات مهمی را مورد توجه قرار داده است، گفت: این طرح با خوش فکری استاندار جوان بوشهر فراهم شده و با دستاوردهایی که خواهد داشت می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

مولاوردی با بیان اینکه امروز کشور از نظر ترکیب جمعیتی در وضعیت منحصر به‌فردی است و یک‌ سوم جمعیت کشور را جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال تشکیل می‌دهند افزود: اگر این فرصت را غنیمت بشماریم و فرصت را فراهم کنیم مطمئنا جوانان می‌توانند در خدمت توسعه کشور باشند اما اگر این فرصت را غنیمت نشماریم قطعاً شاهد ایجاد چالش خواهیم بود.

وی با بیان اینکه می‌توانند به عنوان منشا تحول در خدمت توسعه کشور باشند اضافه کرد: نتایج مطالعات میدانی که توسط وزارت ورزش و جوانان انجام‌ شده نشانگر تفاوت بین ابعاد مختلف سرمایه اجتماعی در زمینه روابط انجمنی، اعتماد بین‌فردی و همبستگی اجتماعی است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه برخی سرمایه‌های اجتماعی دچار فرسایش شده‎اند، گفت: باید سرمایه‌های اجتماعی را در بین جوانان گسترش دهیم لذا این نابسامانی اجتماعی موجب تولید آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

وی با بیان اینکه ویژگی‌های محیطی و خصائص کنشگران فردی، باور‌ها و ارزش‌های غالب اجتماعی، زمینه را برای تقویت سرمایه اجتماعی سنتی آماده می‌کند افزود: با این تفاسیر اتخاذ تدابیر و سیاست‌ها در سطوح مختلف خرد و کلان ضرورت پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از موارد تقویت کننده اعتماد عمومی بحث امید اجتماعی است ادامه داد: در امر اعتمادسازی دولت باید ضمن ایجاد اعتماد و جلوگیری از فساد، ورود به شبکه‌های اجتماعی را معنادار کند لذا صلاحیت دولت از عوامل مهم ایجاد اعتماد در جامعه است که نیازمند توانمندسازی تمام قوا است.

معاون رئیس جمهور در بخش زنان و خانواده اعتماد در بین افراد جامعه به‌آسانی به دست نمی‌آید و تخریب آن راحت‌تر از به وجود آمدن آن است، ضمن اینکه مهم‌ترین نقش دولت در ایجاد سرمایه اجتماعی، تخریب نکردن این اعتماد است که در سال‌های متمادی شکل‌گرفته است.

کد خبر : ۳۲۷۳۵۷