خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد

استقبال مدیران مدارس کشور از انتشار کتاب طرح تعالی مدیریت مدرسه

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌ وپرورش گفت: 5900 مدرسه در کل کشور مجری طرح تعالی مدیریت مدارس هستند اما بیش از 13 هزار جلد از کتاب طرح تعالی را منتشر کردیم.

به گزارش ایلنا، علی زرافشان در همایش  مدیران مجری برنامه تعالی  مدیریت مدرسه در بوشهر با بیان اینکه طرح تعالی مدیریت مدرسه با حمایت فکری و معنوی مسئولان آموزش‌ وپرورش و همچنین توجه ویژه مسئولان استانی موفقیت‌آمیز خواهد بود، گفت: مدرسه سعادت بوشهر جز اولین حلقه‌های ایجاد آموزش‌وپرورش نوین در کشور بوده است.
 
زرافشان بیان کرد: برنامه تعالی مدیریت مدرسه توانسته به مهم‌ترین هدف خود یعنی ارتقا کیفیت مدرسه دست یابد، مدیریت مبتنی بر برنامه از اهداف اصلی طرح تعالی مدیریت در مدرسه است.
 
وی ادامه داد: همچنین کسب شایستگی و مهارت برای انجام برنامه‌ریزی تا تدوین و اجرا و نظارت بر برنامه از اهداف طرح تعالی مدیریت در مدرسه است.
 
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: تغییر فرهنگ مدیریت و نوع نگاه به مدرسه و اینکه در مدرسه داری قرار است چه اتفاقی بیفتد از دیگر اهداف مهم طرح تعالی مدیریت در مدرسه است.
 
وی با بیان اینکه اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه را یکقدم در جهت اجرای سند تحول می‌دانیم، گفت: در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، چشم‌انداز تعلیم و تربیت مشخص‌شده و ذیل نظام علم و تربیت بلافاصله موضوع مدرسه مطرح‌شده است.
 
معاون وزیر آموزش‌وپرورش افزود: همه افراد جامعه مخاطب سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش بود و مدیران مدارس مخاطب جدی‌تری هستند و ضمن مطالعه دقیق سند، اقدامات لازم برای تحقق آن را انجام دهیم.
 
زرافشان ادامه داد: آنچه در سند تحول بنیادین مطرح‌شده این است که رویکرد به مدرسه به‌عنوان یک محیط فیزیکی و اداری به یک موجود زنده در حال رشد تبدیل شود.
 
وی بیان کرد: طرح تعالی مدیریت مدرسه به دنبال بازاندیشی در حوزه آموزش و تعریف آموزش‌وپرورش جدید است تا از توجه به کتب درسی به توجه به زندگی همراه باکیفیت و سعادت دانش‌آموزان برسیم.
کد خبر : ۳۳۰۳۰۶