خبرگزاری کار ایران

استاندار بوشه

نظارت دقیق و عدم جانبداری از کاندیداها، رویکرد ما در انتخابات است

در راستای بستر سازی برای آزادی بیان به مسئولان این استان تاکید شده است حق شکایت علیه رسانه‌ها ندارند هرچند در برخی جاها برخی افراد به خاطر مسائل غیرعمومی در قضاوت عملکرد مدیران منصفانه نیز عمل نکرده باشند.

استاندار بوشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه وظیفه ما ارائه دادن آمار دقیق به مردم بوده و تهمت زدن و دروغ گویی به مردم و دیگران در کار ما جایی ندارد، بیان کرد: در راستای بستر سازی برای آزادی بیان به مسئولان این استان تاکید شده است حق شکایت علیه رسانه ها ندارند هرچند در برخی جاهها برخی افراد به خاطر مسائل غیرعمومی در قضاوت عملکرد مدیران منصفانه نیز عمل نکره باشند.

مصطفی سالاری گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات شکوهمند و پرشور هفتم اسفند در استان بوشهر انجام شده است و با تشکیل هیاتهای اجرایی بدون نگاه سیاسی فعالیتها برمبنای قانون روند انتخابات در حال انجام است.

وی افزود: در 9 ماه گذشته میانگین تخصیص اعتبار تملک دارایی 34 درصد است که پارسال این رقم 64 درصد بود اما این موضوع به هیچ پروژه ای در استان بوشهر لطمه ای نزده است.

سالاری گفت: منابع اعتباری استانی، عوارض آلایندگی، ارزش افزوده و وجوه ملی در اختیار وزارتخانه ها ردیف های اعتباری هستند که روند اجرای پروژه های استان بوشهر را شتاب بخشیده است.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص کسر12 درصد آلایندگی برخی مناطق و واریز آن به حساب استانداری و فرمانداریها را نادرست دانست و ادامه داد: امسال اعتبار دهیاریها در استان بوشهر دوبرابر شده است و 12 درصد آلایندگی مورد نظر نیز در همان بخش و یا شهرستان هزینه می شود.

سالاری تصریح کرد: مدیریت ارشد استان بوشهر افتخار می کند با وجود وضعیت بی پولی بهترین عملکرد را در بخش عمرانی تجربه کرده است و با افتخار می گوئیم که پروژه ها با کیفیت تر در حال اجرا هستند.

وی با اشاره به ضرورت احداث آزاد راه بوشهر- شیراز گفت: همانطور که رسانه ها نسبت به اجرای طرحهای زیرساختی مطالبه گری می کنند اما ای کاش سال های قبل نیز این مطالبه گری وجود داشت تا درشرایط کنونی انباشت پروژه های نیمه تمام و طرحهای زیرساختی وجود نداشت.

سالاری سرعت بخشی در اجرای بزرگراه دیلم – گناوه را از اولویت های مهم استان بوشهر در بخش راه سازی دانست و افزود: یک هزار و 650میلیارد ریال از محل منابع مختلف به این محور اختصاص یافته است که یک هزار میلیارد ریال آن مربوط به اعتبارات سفر دولت است و تا پایان امسال نیز بخش قابل توجهی از آن افتتاح و مابقی در نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مکانیزم های امربه معروف و نهی از منکر مردم نسبت به دولت رسانه ها هستند،گفت: مدیریت ارشد استان بوشهربا بردباری، صبر و حوصله از انتقادهای سازنده استقبال می کند اما تسلیم و تابع زورگویی و مطالبه گری خصوصی افراد نمی شوم با این وجود مطالبه گری عمومی را می شنوم و خود را پاسخگو دانسته و از اصحاب رسانه انتظار است برای نهادینه شدن این فرهنگ تلاش کنند.

استاندار بوشهر در ارتباط با وضعیت مدیریت روابط عمومی استانداری هم گفت: اصلاحات ساختاری در روابط عمومی‌ها از سوی وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال انجام است که پس از انجام این اصلاحات، وضعیت روابط عمومی استانداری هم مشخص خواهد شد.

سالاری در پاسخ به سؤال خبرنگاری که در مورد توهین یکی از مدیران دولتی به اعتقادات مردم سؤال کرد، گفت: هیچ‌کدام از مدیران دولتی استان چنین کاری را نکردند و اگر چنین اتفاقی بیفتد برخورد خواهد شد.

وی در مورد استخدام نیروهایی که دز سال 91 در آزمون استخدامی استانداری بوشهر قبول‌شده بودند، گفت: وضعیت بودجه‌ای خاصی در کل کشور وجود دارد و نمی‌شود از حقوق و مزایای کارکنان فعلی بگیریم و به دیگران بدهیم اگر قرار باشد از محل اعتبار حقوق کارکنان فعلی، وضعیت قبول‌شدگان در آزمون استخدامی استانداری را مشخص کنیم بنده این راهکار را نمی‌پذیرم اما اگر اعتبار مجزایی به ما رسید قطعاً این مشکل را برطرف خواهیم کرد.

سالاری توسعه فضای سیاسی را یک فرصت برای رشد جامعه دانست و افزود: رسانه ها برای بازکردن فضا، تجاوز نکردن به حقوق دیگران و نهادینه شدن فرهنگ حوصله وصبر در برابردیدگاههای مختلف تلاش کنند، ما مسئولان نیز باید با برنامه ریزی، نظارت و حمایت از همه تشکلها از دامن زدن به اختلافها پرهیز کنیم.

وی به مشکلات ریشه دار شرکت صدرا در بوشهر اشاره کرد و گفت: این شرکت از 10 سال گذشته در سراشیبی قرار گرفته و تحول های مدیریتی وبدهکاری سنگین باعث شده تا برخی از شرکتهای فرعی آن نتوانند پاسخگوی مطالبات عقب مانده کارگران خود باشند.

سالاری در پاسخ به سئوالی درخصوص وضعیت عفاف و حجاب در استان بوشهر گفت: معتقد بر بی حجابی مردم این استان نیستم و مردم براعتقاد خود در زمانهای مختلف پایبند بوده و هستند.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد لغو تحریم‌ها علیه ایران بیان داشت: لغو تحریم‌ها، دستاوردهای اقتصادی برای کشور و استان دارد و شرایط برای جذب سرمایه‌گذاران پس از لغو تحریم‌ها فراهم می‌شود.

استاندار بوشهر در مورد رویکرد ایشان در ارتباط با انتخابات هم گفت: نظارت دقیق، عدم جانب‌داری از کاندیداها، امانت‌داری و اجرای قانون رویکرد ما در انتخابات است.

سالاری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه دیدگاه شما در مورد انتقادات چیست، اضافه کرد: از انتقادات استقبال می‌کنم اما تسلیم زورگویی‌ها نمی‌شوم، مطالبه گری خصوصی را نمی‌پذیرم اما پاسخگوی مطالبه گری عمومی هستم.

کد خبر : ۳۳۰۶۱۹