خبرگزاری کار ایران

با حضور ۶۵۰ دانشجو دختر و پسر

برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور در بوشهر

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بوشهر گفت: بیست و یکمین دوره مسابقات کتبی قرآن و عتر ت همزمان با واحدهای دانشگاهی سراسر کشور ، صبح امروز در واحد بوشهر برگزار شد.

به گزارش ایلنا، یحیایی ادامه داد : دانشجویان در این دوره در رشته‌های احکام، تفسیر قرآن، ترجمه فارسی قرآن، ترجمه انگلیسی قرآن، نهج البلاغه، نماز، زندگانی پیامبر اکرم (ص)، زندگانی چهارده معصوم (ع) و ادعیه و زیارت عاشورا با هم به رقابت پرداختند.

وی با بیان اینکه 650 نفر از دانشجویان در این دوره مسابقات شرکت کردند، گفت : بحمداله با انجام کارهای فرهنگی در سطح واحد و استان شاهد استقبال چشمگیر دانشجویان در این دوره بودیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بوشهر با تأکید بر نقش و اهمیت قرآن کتاب آسمانی مسلمانان بیان کرد:  قرآن در زندگی بشری در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی و حتی بین المللی، قابل دقت و بررسی است.

وی با تأکید بر فرمایشات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند: " اگر قرآن نبود، درهای معرفت بر ما بسته بود " گفت: انسان در تکاپو و جست و جوی آگاهی‌های صحیح و معارف بلند و پرمعنا است.

 یحیایی از  انسان به عنوان اشرف مخلوقات یاد کرد و ادامه داد:  برای اطمینان به درستی یافته‌های خود و آگاهی به آنچه برای او دست نایافتنی است، نیاز به یک منبع اصیل و غنی بسیار محسوس است که هیچ منبعی بالاتر از قرآن نیست.

وی افزود : قرآن تنها کتاب آسمانی است که در آن خداوند با انسان سخن می‌گوید و هیچ کتاب مقدس دیگری از این ویژگی منحصر به فردی برخوردار نیست.

یوسف قیصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر از قرآن به عنوان روایت کننده تمامی دوره‌های آفرینش یاد کرد و خاطر نشان کرد: نقش برجسته قرآن این است که از سابقه تاریخ بشر، خبرهای درست و مطابق واقع را نقل کرده و سرگذشت پیامبران و محتوای پیام آنان را بدون هرگونه تحریف و دسیسه بشری به انسان‌ها رسانده است.

وی از آینده‌نگری قرآن نیز سخن گفت و تشریح کرد :  گستردگی دانش بشر، تحولات شایان توجهی داشته و شکوفاسازی طبیعت و سلطه بر آن، به دست قدرت علمی و اطلاعاتی انسان و تجربه های بشری، تا حدود زیادی تأمین شده است و هرجا انسان به کشف جدیدی دست یافته ، قرآن در 1400 سال پیش از آن خبر داده است.

دبیر هیأت امنای استان بوشهر با تأکید بر اینکه راه حل  تمام نیازهای انسان در قرآن وجود دارد،  تصریح کرد: رسالت علم ساخت جهان و رسالت قرآن، رشد ایمان و جهت‌دهی به حرکت انسان است و با توجه به اسارت علم در دست برخی از انسان های آلوده به قدرت و ثروت و فزون خواه، ضرورت پایبندی به کتاب آسمانی به دور از تحریف و یک مکتب الهی آشکار شده است.

 یوسف قیصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر ، دکتر داوود یحیایی معاون دانشجویی و فرهنگی ، قدیر خواجه پور مدیر کل فرهنگی و تنی چند از مدیران و مسئولین  این واحد دانشگاهی از چگونگی برگزاری این دوره مسابقات بازدید کردند

کد خبر : ۳۳۰۷۴۲