خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر:

مدارس شاهد باید نماد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشند

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۰۹۹

مدیرکل آموزش‌و پرورش استان بوشهر بابیان اینکه 27 مدرسه شاهد در کل استان بوشهر داریم، بیان داشت: در این مدارس 4 هزار و 766 دانش‌آموز در 265 کلاس درس مشغول تحصیل هستند.

به گزارش ایلنا، محمدحسین کفراشی پیش از ظهر امروز در گردهمایی مدیران امور ایثارگران و شاهد آموزش‌ و پرورش استان بوشهر ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: مسئله مدارس شاهد پاشنه آشیل فعالیت‌های آموزشی در نهاد آموزش‌ و پرورش است.
 
وی بیان کرد: راه‌اندازی مدارس تنها در ایران نبوده و تمام کشورهایی که سابقه جنگ و درگیری دارند خدمات مختلفی به جان‌باختگان خود ارائه می‌کنند.
 
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مدارس شاهد در کشور ما باید نماد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشند و مدارس شاهد زاییده و مولود ارزشمند در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی است.
 
کفراشی بابیان اینکه مدارس شاهد در کل کشور به تعداد مورد نیاز داریم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار و 347 مدرسه شاهد در کل کشور داریم و 370 هزار دانش‌آموز در این مدارس مشغول تحصیل هستند ضمن اینکه 32 هزار معلم و عوامل اجرایی نیز در این مدارس خدمت می‌کنند.
 
وی بابیان اینکه توسعه کمی مدارس شاهد در اولویت کاری قرار دارد، اضافه کرد: تمام خانواده‌های ایثارگر که شرایط ثبت‌نام در مدارس شاهد دارند را می‌توانند از این مدارس استفاده کنند چرا که مدارس شاهد باوجود چنین دانش‌آموزانی مدرسه شاهد نام می‌گیرد.
 
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع ایثارگران (سجا) بیان داشت: در این سامانه 36 مدیریت مختلف تعریف‌شده که یک مورد آن ثبت‌نام است که می‌توان تمام اقدامات مربوط به ثبت‌نام خانواده شاهد را انجام داد.
 
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر نیز در این نشست گفت: وجود مدارس شاهد ظرفیت خوبی است تا در کنار آموزش به ابعاد پرورشی نیز پرداخته شود و با پرورش استعدادهای مختلف دانش‌آموزان مدارس شاهد، به فضایی پویا و شاداب تبدیل شوند.
 
ناصر کرمی با تأکید بر گنجانده شدن برنامه‌های خاص مدارس شاهد در برنامه عملیاتی این مدارس گفت: یکی از دلایل اصلی ایجاد مدارس شاهد، توجه به تعلیم و تربیت فرزندان شاهد و ایثارگر است لذا باید از این موقعیت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم.
 
وی از مدیران مدارس خواست تا ضمن دعوت از آزادگان و جانبازان و ایثارگران در برنامه‌های مختلف مدارس شاهد، موجب آشنایی بیشتر دانش آموزان با مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان شوند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر بابیان اینکه 27 مدرسه شاهد در کل استان بوشهر داریم، بیان داشت: در این مدارس 4 هزار و 766 دانش‌آموز در 265 کلاس درس مشغول تحصیل هستند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز