خبرگزاری کار ایران

جانشین رئیس ستاد انتخابات بوشهر خبر داد

ثبت‌نام یک کاندیدای مجلس به ازای هر 10 هزار نفر

جانشین رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر بابیان اینکه 2 کاندیدا مدارک‌شان ناقص بود و نام‌شان ثبت نشد، گفت: به ازای هر 10 هزار نفر یک کاندیدای مجلس در استان بوشهر ثبت‌نام کرده است.

به گزارش ایلنا، سید اسماعیل موسوی صبح امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام انتخابات مجلس اظهار داشت: تاکنون در استان بوشهر در 25 حوزه هیات اجرایی تشکیل‌شده و 300 نفر عضو هیات‌های اجرایی انتخابات در استان شدند.

جانشین رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر تصریح کرد:  در پایان مهلت ثبت‌نام کاندیداهای مجلس خبرگان، 5 کاندیدا وارد عرصه انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه استان بوشهر شدند.

موسوی ادامه داد: از این تعداد یک نفر زیر 50 سال سن و مابقی بالای 50 سال سن داشتند و بررسی صلاحیت این کاندیداها از سوم دی‌ماه آغازشده و تا 21 دی‌ماه ادامه خواهد یافت.

وی در مورد کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان داشت:  در کل 4 حوزه انتخابیه استان بوشهر 112 نفر به فرمانداری‌های منتخب برای ثبت‌نام مراجعه کردند که 2 کاندیدا به دلیل نقص مدارک نتوانستند ثبت‌نام کنند و آمار کل کاندیداها در استان به 110 نفر رسید.

جانشین رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر یادآور شد: این آمار نشان می‌دهد تعداد کاندیداها نسبت به دوره قبل مجلس شورای اسلامی 144 درصد رشد داشته است و از 110 کاندیدا 12 نفر زن و 98 نفر هم مرد هستند.

موسوی بیان کرد: کاندیداهای زن 11 درصد کل کاندیداها را تشکیل می‌دهند و به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت یک کاندیدا و به ازای هرکسی نمایندگی مجلس برای استان 28 نفر ثبت‌نام کردند.

وی افزود: از نظر سنی 51 کاندیدا زیر 40 سال، 39 نفر زیر 50 سال، 19 نفر زیر 60 سال و یک نفر هم بین 60 تا 70 سال سن دارد.

جانشین رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: 82 درصد کاندیداها زیر 50 سال سن دارند و 6 درصد نسبت به دوره‌های قبلی جوان‌تر شدند.

موسوی ادامه داد: جوان‌ترین کاندیدای انتخابات مجلس با 30 سال سن از حوزه انتخابیه کنگان‌، دیر، جم و عسلویه و مسن‌ترین کاندیدا با 64 سال سن از حوزه انتخابیه دشتستان بوده است.

وی در مورد مدارک دانشگاهی کاندیداها هم گفت: 13 کاندیدا دکترا، 83 نفر فوق‌لیسانس، 8 نفر تحصیلات حوزوی داشتند و 6 نفر نیز مدرک لیسانس داشتند که با استفاده از قانون بهره‌مندی از یک مقطع تحصیلی برای جانبازان و فرزندان شهدا توانستند در انتخابات ثبت‌نام کنند.

جانشین رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم 48 کاندیدا شامل 40 نفر مرد و 8 نفر زن، در حوزه انتخابیه دشتستان 23 کاندیدا شامل 3 زن و 20 مرد، حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان کلاً 15 کاندیدای مرد و حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه 24 کاندیدا شامل یک زن و 23 مرد ثبت‌نام کردند.

کد خبر : ۳۳۳۱۳۲