خبرگزاری کار ایران

طرح امید اجتماعی در هفت نقطه شهری و روستایی دشتی اجرا می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری دشتی از اجرای طرح امید اجتماعی در هفت نقطه شهری و روستایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید بردستانی در جلسه طرح امید اجتماعی شهرستان دشتی اظهار کرد: زندگی امروز با همه مولفه‌های خاص خود نیازمند توانمندی‌های روانی و اجتماعی است که آماده‌سازی جوانان و خانواده‌ها در مواجهه با آسیب‌ها نیازمند مهارت اجتماعی است .

وی مسئولیت پذیری، ارتقای سلامت روانی، شادابی و نشاط اجتماعی را از اهداف کلی طرح برشمرد و افزود: ارتقای آموزش روستاییان، دانش افزایی جوانان، مشارکت سمن‌ها و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی  نیز از اهداف اختصاصی این طرح است.

بردستانی خاطر نشان کرد:  این طرح با بررسی اولویت‌های استان، برای گروه‌های سنی مختلف طراحی و تدوین شده است و توجه و تاکید طرح بر توسعه مناطق روستایی و شهرهای کمتر توسعه یافته در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی است .

وی با اشاره به اینکه این طرح در 44 روستای بالای هزار 500 نفر جمعیت و 37 نقطه شهری استان اجرا میگردد، تصریح کرد:  در اجرای طرح ضمن شناسایی اولویت‌های آموزشی نیروی انسانی بویژه در مناطق روستایی، طی اجرا به صورت هدفمند مورد پایش قرار می‌گیرد . 

بردستانی گفت: مدیریت اجرای طرح در شهر و روستا بر عهده فرمانداران و بخشداران است و معاون عمرانی به عنوان دبیر طرح مسئولیت هماهنگی اجرای طرح را عهددار هستند که در اجرای این طرح 5 دستگاه اجرایی ودهیاران و شهرداران وسازمان های مردم نهاد مشارکت دارند و مشاورین امور جوانان و امور بانوان فرماندار به عنوان تسهیلگر همکاری می‌کنند.

وی بیان کرد: طرح‌های سه گانه امید اجتماعی، فجر امید و بوستان‌های امید که به ابتکار استاندار بوشهر در سراسر استان در حال انجام است مکمل و تکمیل کننده یکدیگر هستند.

مشاور فرماندار در امور بانوان نیز گفت:  این طرح آموزش محور و مشارکتی است که شامل نشاط و شادکامی ، سلامت و مشارکت  و مهارت‌های اجتماعی ، شهروند سبز ، تسهیل‌گری اجتماعی و توانمندسازی سمن‌ها است .

 خدیجه ندرتی هدف از اجرای این طرح را فراهم آوردن شرایط رشد اقتصادی و ایجادمحیط مناسب برای رشد و شکوفایی جوانان و استفاده از ظرفیت و پتانسیل نیروی جوان به عنوان یک فرصت عنوان کرد .

وی افزود:  امیدوارم با همکاری بین بخشی و با تعامل و همکاری بتوانیم این طرح ر ا به خوبی در شهرستان اجرا کنیم .

کد خبر : ۳۳۴۴۷۹