خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار بوشهر خبر داد

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 522 پروژه عمرانی در بوشهر به مناسبت دهه فجر

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 522 پروژه عمرانی در بوشهر به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: در دهه فجر عملیات اجرایی هتل 5 ستاره در بوشهر آغاز می‌شود.

محمدحسن باستی در نشست خبری با بیان اینکه در دهه فجر سال گذشته 360 پروژه عمرانی با 214 میلیارد تومان افتتاح شد که امسال در مقایسه با سال گذشته از نظر تعداد پروژه‌های دهه فجر 144 درصد و از نظر اعتبارات هم 288 درصد رشد داشتیم، گفت: در دهه فجر امسال 504 پروژه مربوط به ادارات دولتی با 390 میلیارد تومان اعتبار و 16 پروژه بخش خصوصی با 62 میلیارد تومان و دو پروژه مسکن مهر با 162 میلیارد تومان افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

معاون استاندار بوشهر تصریح کرد: شهرستان دشتستان با 125 پروژه بیشترین پروژه را به خود اختصاص داد و بیشترین میزان اعتبار طرح‌های افتتاحی دهه فجر نیز با 96 میلیارد تومان به شهرستان کنگان اختصاص دارد.

وی در مورد پروژه‌های شاخص دهه فجر بیان کرد: هتل 5 ستاره بوشهر در زمینی به مساحت 2 هکتار روز 17 بهمن‌ماه عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و با توجه به کمبود هتل در بوشهر این طرح از پروژه‌های مهم استان خواهد بود.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان بوشهر در دی ماه سال گذشته بیان کرد: در این سفر 16 پروژه اصلی با اعتبار یک‌هزار و 120 میلیارد تومان مصوب شد که 620 میلیارد تومان آن از اعتبارات ملی و مابقی از اعتبارات وزارت نفت تامین می‌شود.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه روند اجرای طرح‌ها بسیار مطلوب است، افزود: اکنون دو هزا ر و 400 پروژه در استان بوشهر در قالب هفت ردیف در حال اجرا است که بخشی از آن امسال و بخشی دیگر نیز تا سال 95 تکمیل می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: تبدیل خط 11 به 20 کیلوولت برق با 9 میلیارد تومان، ایستگاه برق آزادی و سبز‌آباد با 14 میلیارد تومان اعتبار، راه‌اندازی خطوط گرم 20 کیلوولت، آب‌شیرین‌کن کنگان با 45 میلیارد تومان اعتبار‌بخشی از مهم‌ترین پروژه‌های دهه فجر امسال در استان بوشهر است.

معاون عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام مختلفی از سال‌های گذشته تا کنون در استان وجود دارد، بیان کرد: دستور ما برای پروژه‌های جدید دارا بودن حداقل ۵۰ درصد از اعتبارات برآورد شده و تکمیل آن در مدت زمان کوتاه بوده است.

باستی با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌ها در استان به طور اساسی دارای مشکل است، گفت: برخی پروژه‌ها با عدم جانمایی مناسب، توجیه فنی و یا اقتصادی روبرو است که از جمله پروژه‌ها می‌توان به برخی سالن‌های ورزشی و مدارس اشاره کرد.

وی همچنین گفت: یکی دیگر از سیاست‌گذاری‌های عمرانی پروژه‌ها مربوط به پروژه‌هایی بود که نیمه‌تمام رها شده است که می‌توان به ورزشگاه ۱۵هزار نفره، دانشکده معماری، بیمارستان دیر و دانشکده مهندسی اشاره کرد که با تزریق مالی عملیات اجرایی آن در حال تکمیل است و به‌زودی برخی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر : ۳۴۳۲۹۵