خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر نظارت بر معیارهای مصرف انرژی سازمان استاندارد ایران عنوان کرد

جلوگیری از گرم شدن زمین با رعایت معیارهای مصرف انرژی

مدیرکل دفتر نظارت بر معیارهای مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد ایران گفت: با رعایت معیار مصرف انرژی، از گرم‌تر شدن زمین و نابودی محل زندگی‌مان جلوگیری کنیم.

پریچهر قزلباش در دومین همایش ملی معیار مصرف انرژی در صنایع پالایشگاهی نفت، گاز و پتروشیمی در عسلویه افزود: اگر صنایع در سراسر جهان، نسبت به رعایت قانون اهتمام بورزند و معیارهای مصرف انرژی را مد نظر قرار دهند، می‌توان با کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای، از گرم‌تر شدن زمین که به عنوان تنها سیاره قابل سکونت برای تمام موجودات زنده شناخته شده است، جلوگیری کرد.
 
وی با اشاره به این که صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بیشترین سهم را در آلودگی هوا و تولید گازهای گلخانه‌ای دارند، گفت: استانداردهای معیار مصرف انرژی به ما کمک می‌کنند تا علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی به عنوان با ارزش‌ترین سرمایه در جهان، جلوی روند رو به رشد گرم شدن زمین گرفته شود.
 
قزلباش در جمع نمایندگان صنایع پالایشگاهی اظهار داشت: استانداردهای معیار مصرف انرژی با هم‌اندیشی مسئولان و متخصصان نفت، گاز و پتروشیمی تدوین و به واحدهای تولیدکننده ابلاغ شده و اگر برخی موارد در آن لحاظ نشده، می‌توان آن را مورد بازنگری مجدد قرار داد، اما آن چه مسلم است تمام صنایع مرتبط با این حوزه، باید خود را ملزم به اجرای قانون معیار مصرف انرژی بدانند و نسبت به کاهش و بهینه‌سازی مصرف اقدام کنند.
 
گفتنی است دومین همایش ملی معیار مصرف انرژی با هدف تبیین الزامات قانونی اجرای استانداردهای معیار مصرف انرژی در فرآیندها و سامانه‌های انرژی‌بر و تشریح الزامات فنی استانداردهای معیار مصرف انرژی در فرآیندهای تولید حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و با حضور مسؤولان و نمایندگان این حوزه از سراسر کشور در محل سالن همایش‌های خلیج‌فارس سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه استان بوشهر برگزار شد.
کد خبر : ۳۴۳۸۷۰