خبرگزاری کار ایران

در آستانه عید نوروز

ششمین جشن فرهنگ گناوه برگزار میشود

ششمین دوره جشن فرهنگ گناوه به همت هنرمندان و همکاری فرمانداری، شهرداری، شورای شهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناوه از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ اسفند در این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش ایلنا از بوشهر، دبیر ششمین جشن فرهنگ گناوه گفت: جشنواره تئاتر سطحه با کمک تعاونی لنج داران گناوه در روی عرشه لنج در دریا اجرا می شود و محل برگزاری آن پارک خور و اسکله کنار دریاست.

سعید بهمرد با بیان اینکه نمایشگاه گروهی عکس با حضور هنرمندان انجمن عکاسان گناوه در پارک هنرمندان و در فضای آزاد برگزار می شود، افزود: نمایشگاه کتاب با موضوع استان بوشهر و آثار اهل قلم این استان به کمک انتشارات دریانورد در مجتمع فرهنگی خلیج فارس به مدت پنج روز دائر است.

بهمرد ادامه داد: شب تئاتر و سینمای جنوب به منظور نمایش فیلم های داستانی و مستند با موضوع جنوب به ویژه استان بوشهر و همچنین نگاهی به تئاتر گناوه در یک سال گذشته در قالب همایش در تالار فرهنگ برگزار می شود.

وی همچنین از همایش تاریخ و فرهنگ گناوه با رویکرد ارایه مقاله و همچنین خاطره گویی با موضوع تاریخ و فرهنگ گناوه به عنوان دیگر برنامه‌های اجرائی این جشنواره یاد کرده و گفت: شب شعر و آوای های محلی که با همکاری انجمن ادبی و موسیقی گناوه با حضور شاعران و نوازندگان و اهالی موسیقی مقامی گناوه با موضوع بندر و دریا و جنوب از دیگر برنامه های ماست.

بهمرد ادامه داد: نمایشگاه عکس از عکاس پیشکسوت گناوه ای محمد افتخاری در نگارخانه شادروان الله کرم افتخاری به مدت ۵ روز دائر خواهد بود و جشنواره بازی های محلی به منظور معرفی و برگزاری حداقل ۵ بازی محلی به همت فعالان اجتماعی گناوه اجرا می شود.

وی همچنین گفت: کافه گپ برگزاری نشست و کارگاه ها قصه خوانی نقالی و نقد در کنار کلبه فرهنگ و هنر و به همت این عزیزان هرروز صبح برگزار می شود. مروری بر سخنان و خاطرات شهدای گناوه به کمک بسیج هنرمندان و بنیاد شهید در کنار مقبره شهدای گمنام  تحت عنوان دو رکعت عشق برگزار خواهد شد. جشنواره غذاهای محلی به همت زنان فعال اجتماعی به منظور پخت و نمایش حداقل در غذای محلی در کنار ساحل به مدت ۵ روز اجرایی می شود.

دبیر ششمین جشن فرهنگ گناوه در پایان گفت: جشنواره نگاره های ساحلی با تلاش و همکاری گروه هنری ایلیا به منظور انتخاب بهترین های نقاشی روی ساحل گناوه در یک روز انجام خواهد شد. شب کتاب و رسانه های محلی به منظور گزارش سالانه کتاب و مطبوعات و رسانه های محلی در گناوه و رونمایی از تالیف و چاپ چند کتاب به ویژه کتاب نامه گناوه از جمله برنامه های این شب خواهد بود و همچنین کتاب نامه گناوه به همت انشارات دریانورد جلد چهارم آن رونمایی خواهد شد.

کد خبر : ۳۵۲۰۴۹