خبرگزاری کار ایران

هزار نفر از روستاییان استان بوشهر آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: 2000 نفر از روستاییان استان بوشهر آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

به گزارش ایلنا عبدالرسول کازرونی با اشاره به اینکه توسعه آموزش روستایی امروزه یکی از شاخص‌های موفقیت کشورهای در حال توسعه محسوب می‌شود افزود: مهارت‌آموزی نقش تعیین‌کننده‌ای در ایجاد اشتغال مولد و پایدار در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی روستاهای استان ایفا خواهد کرد.

وی هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی به جامعه روستایی به‌خصوص زنان و سرپرستان خانوارها را افزایش اشتغال در روستاها، افزایش بهره‌وری تولید مواد فرآوری‌شده کشاورزی و تشویق روستاییان به توسعه مشاغل خانگی در روستاها عنوان کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر اظهار داشت: روستاییان این آموزش‌ها را در حرفه‌هایی نظیر قالی‌بافی، کامپیوتر، سفره‌آرایی، پرورش قارچ، پرورش گیاهان دارویی، کارآفرینی، ایمنی و بهداشت صنعتی، حسابداری و چندین حرفه آموزشی دیگر فراگرفته‌اند.

کازرونی با اشاره به جایگاه زنان در توسعه روستاها خاطرنشان کرد: با توانمندسازی زنان روستایی با آموزش‌های مهارتی در حوزه‌های کشاورزی، خدمات، صنعت و عمران در توسعه اقتصادی روستاها گامی اساسی برداشته می‌شود.

وی بیان کرد: گسترش عدالت اجتماعی در مناطق روستایی و عشایری، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستائیان و گسترش پدیده حاشیه‌نشینی شهرها از جمله اهداف اجرای آموزش روستاییان است.

کد خبر : ۳۵۳۰۰۶