خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه هنری بوشهر خبر داد

رونمایی از دانشنامه استان بوشهر در هفته هنر انقلاب اسلامی

رئیس حوزه هنری بوشهر گفت: یکی از ویژه‌ برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری در بوشهر، رونمایی از دانشنامه استان بوشهر است.

به گزارش ایلنا، سید محمدحسین سید زاده پیش از ظهر امروز در نشستی خبری در ارتباط با برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری در بوشهر اظهار داشت: از بیستم تا 26 فروردین‌ماه هفته هنر انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده است اما ویژه‌برنامه‌های ما در این بخش، از پنجشنبه 19 فروردین‌ماه با غبارروبی گلزار شهدا در شهر بوشهر آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: همزمان با غبارروبی گلزار شهدا در روز 19 فروردین‌ماه، یک نمایش خیابانی نیز در محل گلزار شهدای شهر بوشهر برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه هنری بوشهر حضور هنرمندان در خطبه‌های نماز جمعه از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی است، بیان داشت:  شنبه 21 فروردین‌ماه هنرمندان استان با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهر بوشهر دیدار خواهند داشت و در همین برنامه برگزیدگان مسابقه عکس فجر و کارگاه نقاشی تجلیل می‌شوند.

سید زاده تصریح کرد: برپایی نمایشگاه آثار تجسمی (نقاشی) هنرمندان بوشهری در محل نگارخانه سوره حوزه هنری و دیدار با خانواده شهدای هنرمند از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در بوشهر است.

وی اضافه کرد: همچنین دهمین دوره جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس با رویکرد دو قرن مقاومت استان از سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه در سینما بهمن بوشهر آغاز و تا پنجشنبه 26 فروردین‌ماه ادامه دارد که اختتامیه این جشنواره ساعت 15 روز 26 فروردین‌ماه در مجتمع فرهنگی و هنری 9 دی برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری بوشهر اضافه کرد: چهارشنبه 24 فروردین‌ماه شب‌شعر انقلاب و تجلیل از هنرمندان استانی و گرامیداشت یاد شاعر فقید هم استانی خلیل عمرانی نیز در شهرستان دیر برگزار می‌شود.

سید زاده بیان داشت: آخرین ویژه‌برنامه هفته هنر انقلاب اسلامی، رونمایی از دانشنامه استان بوشهر است که یکشنبه 29 فروردین‌ماه ساعت 11 صبح در دانشکده ادبیات دانشگاه خلیج‌فارس برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۵۹۰۱۸