خبرگزاری کار ایران

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر خبر داد:

پذیرش در حوزه‌های علمیه استان بوشهر تا 20 فروردین‌

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: پذیرش و ثبت‌نام حوزه علمیه در سال جدید آغاز شده و تا 20 فروردین ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، رضا خدری پیش‌ازظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: هفت مدرسه علمیه بلندمدت در شهرستان‌های کنگان، خورموج، برازجان، بوشهر و گناوه وجود دارد.

وی با بیان اینکه امسال نخستین دوره پذیرش جذب طلبه در حوزه علمیه گناوه است، افزود: همچنین دو مدرسه علمیه سفیران ولایت کوتاه‌مدت در استان وجود دارد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بیان کرد: حوزه علمیه تعامل خوبی با ادارات مختلف در راستای تبلیغ دین و جذب طلبه انجام داده است.

خدری بیان کرد: یکی از اداراتی که تعامل خوبی با حوزه علمیه داشته است، آموزش‌ و پرورش است که در سال تحصیلی جاری 200 نفر از طلاب برای اقامه نماز به‌صورت مقطعی به مدارس مراجعه کردند و با تشکیل کمیته‌ای متشکل از آموزش‌ و‌ پرورش و حوزه علمیه برای جذب دانش‌آموزان به حوزه علمیه فعالیت کردند.

وی گفت: حوزه علمیه در راستای تبلیغ علوم دینی و پاسخ به شبهات با شهرداری تفاهم‌نامه‌ای امضا کرد که در این راستا ایستگاه پاسخگویی به شبهات دینی، کلاس‌های مشاوره، برگزاری نماز جماعت در اماکن عمومی مانند پارک‌ها برگزار شد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی تا پایان سال جاری 25 کرسی آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه استان برگزار خواهد شد.

خدری عنوان کرد: در بخش عمرانی، حوزه علمیه استان بوشهر در حال حاضر دو طرح مدرسه علمیه در دیر و برازجان در دست اجرا دارد و در سال جاری نیز مدرسه علمیه عسلویه کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی اظهار کرد:  پذیرش و ثبت‌نام حوزه علمیه در سال جدید آغاز شده و تا 20 فروردین ادامه خواهد داشت، امتحان کتبی در بوشهر و کنگان در تاریخ 27 فروردین در مصلای نماز جمعه ساعت 9 صبح برگزار می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر خاطرنشان کرد: اکنون 650 طلبه، 100 استاد و  80 طلبه مبلغ در استان مشغول فعالیت هستند.

کد خبر : ۳۵۹۰۷۱