خبرگزاری کار ایران

استاندار بوشهر

تکمیل واحدهای تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد در اولویت هستند

استاندار بوشهر تکمیل واحدهای تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد را در اولویت برنامه‌ها دانست و گفت: اولویت نخست تکمیل طرح‌های تولیدی بالای 70 درصد، اولویت بعدی واحدهای صنعتی 50 تا 70 درصد و تکمیل واحدهای تولیدی نیمه‌تمام با پیشرفت زیر 50 درصد در اولویت بعدی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در بوشهر، مصطفی سالاری در نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان بوشهر با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به نقش مهم بانک‌ها در تحقق منویات معظم‌له پرداخت و اظهار کرد: بانک‌ها با مشارکت در برنامه‌های حوزه اقتصادی زمینه رونق اقتصادی در راستای حل مشکل بیکاری و توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی فراهم کنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مزیت این استان نسبت به دیگر استان‌ها از حیث سرمایه‌گذاری بی‌نظیر است گفت: برای توسعه سرمایه‌گذاری در طرح‌های اقتصادی، استان بوشهر دارای زیرساخت‌های لازم در زمینه آب، برق، گاز و دیگر بخش‌ها است که امکانات مهمی برای جذب سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است.

سالاری با تاکید بر مشارکت بیشتر بانک‌ها در طرح‌های اقتصادی افزود: با توجه به اینکه امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری شده انتظار از بانک‌ها بیش از سال‌های قبل است.

وی با بیان اینکه توقع دولت از بانک‌ها برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی ارائه شده تصریح کرد: بانک‌ها در تامین اعتبارات مورد نیاز سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی و صنعتی به ویژه طرح‌های نیمه تمام تمرکز و مشکلات واحدهای نیمه‌تمام را برطرف کنند.

استاندار بوشهر با تاکید بر تکمیل واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه‌تمام استان بوشهر خاطرنشان کرد: با مشارکت بانک‌ها با تامین اعتبارات مورد نیاز مشارکت بانک‌ها از طریق مشارکت بانک‌ها، واحدهای تولیدی نیمه‌تمام استان بوشهر تکمیل و وارد چرخه تولید می‌شوند.

وی با تاکید بر تدوین برنامه بانک‌ها برای  تکمیل طرح‌های نیمه تمام گفت: طرح پرورش ماهی در قفس در پشت سد رئیسعلی دلواری یکی از طرح‌های مهم استان بوشهر است که امید می‌رود این طرح به بهره‌برداری برسد تا زمینه اشتغال بیش از 300 نفر فراهم شود.

استاندار بوشهر طرح‌های اشتغال‌زایی در اولویت پرداخت تسهیلات بانک‌ها دانست و افزود: بهترین کار که هم در دنیا و هم در آخرت دارای ارزش است توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی است تا خانواده‌ها بتوانند از دست رنج خود در تامین معیشت و اقتصاد خانواده بهره ببرند.

سالاری با بیان اینکه با برداشتن تحریم‌های ظالمانه زمینه رونق اقتصادی بیش از پیش فراهم شده است خاطر نشان کرد: با کنترل تورم و افزایش تولید داخلی ضمن اینکه اقتصاد در جامعه رونق می‌گیرد شرایط بانک‌ها در حوزه‌های بانکی و تسهیلاتی آسان‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه بانک‌ها باید امسال کارهای جدیدی در حوزه اقتصادی آغاز کنند بیان کرد: دهکده گردشگری در بوشهر یک ظرفیت مهمی در حوزه اقتصادی و تفریحی تلقی می‌شود که در این راستا زیرساخت مشارکت بخش خصوصی خدماتی در این دهکده فراهم می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مقاصد گردشگرانی که خلیج فارس را برای گردشگری انتخاب می‌کنند افزایش یافته گفت: مقاصد این گردشگران، استان بوشهر است که 8 ماه از سال این استان دارای آب و هوای مناسبی برای پذیرایی از این گردشگران است.

سالاری راه‌اندازی هتل و رستوران شناور در خلیج فارس را از برنامه‌های پیش بینی شده در دهکده گردشگری ساحل بوشهر  دانست و افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران در پرداخت تسهیلات بانکی باید در اولویت قرار بگیرد تا زمینه توسعه جذب سرمایه‌گذاران فراهم شود.

وی پرورش میگو را یکی از ظرفیت‌های مهم این استان دانست و خاطرنشان کرد: وضعیت تامین غذای میگوهای پرورشی نسبت به ظرفیت پرورش مناسب نیست که باید روش‌های تولید غذای مورد نیاز پرورش میگو دراستان اصلاح شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح شیوه آبیاری در اراضی نخیلات استان بوشهر گفت: اکنون این طرح در زمین 170 هکتاری آب پخش و 2 هزار و 400 هکتاری سعدآباد اجرایی شده که با تغییر شیوه آبرسانی از سنتی به تحت فشار تحولات مهمی در بهبود وضعیت اقتصادی تولید خرما و مصرف بهینه آب ایجاد می‌شود.

سالاری افزود: در اجرای این طرح، آب انتقالی از سد رئیسعلی دلواری به خط لوله انتقال تبدیل و به صورت ثقلی زمینه آبیاری تحت فشار در نخلستان‌ها را فراهم می‌کند.

وی از راه‌اندازی کارخانه سیمان دشتی خبر داد و افزود: با پرداخت تسهیلات مورد نیاز از سوی بانک‌ها به کارخانه سیمان مند دشتی روند اجرایی ساخت این کارخانه تسریع یافته که خوش بین هستیم که فاز نخست این کارخانه امسال به تولید برسد.

استاندار بوشهر با تاکید بر معرفی ظرفیت پرورش ماهی در قفس در خلیج فارس گفت: ظرفیت مهمی در استان بوشهر در تولید ماهی در قفس در آبهای استان بوشهر فراهم است که باید این ظرفیت به سرمایه‌گذاران بیشتر معرفی و شناسانده شود.

سالاری توسعه کشت گلخانه‌ای و توسعه سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه شمال استان بوشهر را از  دیگر اولویت‌های سرمایه‌گذاری در استان بوشهر دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم در منطقه ویژه ایجاد شده زمینه واگذاری این منطقه برای توسعه سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی فراهم می‌شود.

وی با تاکید بر حمایت از طرح‌های پسکرانه‌ای در استان بوشهر بیان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توقع مردم این است که بانک‌ها در مشارکت طرح‌های اقتصادی بیشتر شود که در این راستا لازم است نرخ سود پرداخت تسهیلات کاهش یابد.

استاندار بوشهر از اجرای طرح مطالعاتی مزیت‌های سرمایه گذاری در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: مزیت‌های سرمایه‌گذاری استان بوشهر در بخش‌های سواحل، گردشگری، صنعت، شیلات و صنایع پایین دستی کشاورزی به ویژه محصولات خارج از فصل در قالب طرح‌های مطالعاتی به سرمایه‌گذاران عرضه می‌شود.

سالاری با بیان اینکه اجرای طرح‌های عمرانی باید در زندگی مردم تاثیرگذار باشد گفت: هر چند طرح‌های عمرانی در حوزه‌های مختلف لازم است ولی این طرح‌ها باید بگونه‌ای اجرایی و به بهره‌برداری برسد  تا مردم از برکات آن بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر ارائه عملکرد بانک‌ها در حوزه اشتغال و تحولات اقتصادی جامعه افزود: بانک‌ها نیمه نخست و پایان سال عملکرد خود را در حوزه ایجاد اشتغال و تحولات اقتصادی جامعه ارائه دهند که مشخص شود بانک‌ها در اشتغال خانوارها در استان بوشهر چه نقشی داشته‌اند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مهم‌ترین مطالبات مردم استان بوشهر ایجاد شغل و اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی است گفت: مهم‌ترین دغدغه مردم ایجاد اشتغال است که بانک‌ها عملکرد خود را در این حوزه تا نیمه نخست امسال و پایان سال به جلسه ارائه کنند.

کد خبر : ۳۵۹۶۹۰