خبرگزاری کار ایران

واکنش مسوولان به جاری شدن فاضلاب سه راه دانشگاه خلیج فارس!

مدت‌هاست که مشکل فاضلاب سه راهی دانشگاه خلیج فارس بوشهر مردم را کلافه کرده است و مسوولان مربوطه نیز هیچ کدام حاضر نیستند گوشه‌ای از حل کردن این مشکل را بر عهده بگیرند و به قولی به روی خودشان هم نمی‌آورند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بوشهر، متاسفانه این مشکل زیست محیطی به مسئله‌ای بغرنج تبدیل شده و مردم با مراجعه به هر ارگان و مسوولی با جمله « به ما مربوط نیست» مواجه شده‌اند. مسئله‌ای که این روزها به پیچیدگی خاص خود رسیده و همه از سختی حل کردن آن به گونه‌ای فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند و حل آن را به دیگری محول می‌کنند.

به راستی چقدر سلامت مردم شهر، مهمانان چنده روزه‌مان، دانشجویان برایمان مهم است؟! دادن آمار و ارقام ورود و خروج مهمانان برایمان مهمتر است یا اینکه این مهمانان در کجا و با چه شرایطی اسکان می‌گزینند و آیا با لذت شهر را ترک می‌کنند؟

به گفته یکی از کارشناسان که نخواست نامی از وی برده شود؛ نیروی دریایی فاضلاب را به صورت خام از لوله‌ای قدیمی و زنگ زده به آب‌های ساحلی شغاب سرازیر کرده که این جریان علاوه بر به وجود آمدن فجایع زیست محیطی در محلی که مسافران و مردم بوشهر در آنجا تنی به آب می‌زنند، باعث بروز انواع بیماری‌ها و مشکلات دیگر نیز برای آنها شده است.

خبرنگار ایلنا پس از شکایات فراوان مردم در فضای مجازی و حقیقی با یک کارشناس مطلع به گفت‌وگو پرداخت. این کارشناس آگاه در این ارتباط گفت: طی جلساتی که از طرف مسوولان ذیربط برای حل این معضل  تشکیل شده بود، اداره آب و فاضلاب بوشهر مبلغ 2 میلیارد تومان برای رفع این مشکل برآورد کرده بود که تاکنون مبلغی بالغ بر یک میلیارد تومان به این اداره آب و فاضلاب پرداخت شده است.

حالا، جای سوال اینجاست؛ با پرداخت مبلغی بالغ بر یک میلیارد تومان، چرا تا کنون اداره آب و فاضلاب بوشهر هیچ گونه اقدامی برای حل این مشکل انجام نداده است؟

از طرف دیگر شورای شهر بوشهر که از دل همین مردم بیرون آمده چرا به این مشکل زیست محیطی و سلامت مردم اهمیتی نداده است و تنها به شورای شهرداری بودن اکتفا کرده است؟! مگر نه اینکه در زمان انتخابات شورای شهر شعار خدمت به مردم سرفصل همه برنامه‌هایی بود که برای مردم سر می‌دادند؟! گویا هر چه پیش می‌رویم عمق فاجعه بیشتر نمود پیدا کرده و معنی شعارهای عوام فریبانه آشکارتر می‌شود.

اگر قرار است هر معضل شهری که اتفاق می‌افتد، حضرات شورای شهر، موشکافانه به قوانین و دستورالعمل‌های‌شان نگاه کنند تا ببینند جزء وظایفشان هست یا نه، پس چرا در ایام انتخابات، بدون توجه به محدوده‌ی اختیاراتشان ،بیدرنگ انواع واقسام وعده‌های عوامفریبانه‌ی خدمت به خلق‌الله سر می‌دهند!!؟

باید دید مسوولان مربوطه برای رفع این معضل که این روزها باعث نگرانی مردم و دانشجویان آن منطقه شده است، چه تدبیری خواهند اندیشید.

کد خبر : ۳۶۰۹۵۳