خبرگزاری کار ایران

در ششمین روز هفته هنر انقلاب اسلامی؛

شب شعر انقلاب در شهرستان دیر برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۶۰۱

شب شعر انقلاب در ششمین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی، شب گذشته در تالار فرهنگ شهرستان دیر به همت حوزه هنری استان بوشهر و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از بوشهر، در این مراسم ضمن بزرگداشت و تجلیل شاعر انقلابی و نام‌آشنای استان، مرحوم خلیل عمرانی از جمعی از شاعران انقلابی استان بوشهر تقدیر شد.

مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر ضمن خوش‌آمدگویی به شاعران و حاضران در مراسم و همچنین پاسداشت هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: شعر انقلابی، پیش از انقلاب باعث جوشش و حرکت انقلاب و پس از آن در دوران جنگ باعث حماسه‌آفرینی‌های زیادی شد.

ناطقی نام و یاد مرحوم خلیل عمرانی را گرامی داشته و افزود: مرحوم عمرانی، سرمایه بزرگ شعر انقلاب و باعث بزرگی و افتخار این دیار در حوزه شعر انقلابی بوده و هست.

امام جمعه شهرستان دیر نیز در این مراسم گفت: شعر انقلاب باید پیوندی تنگاتنگ با انقلاب داشته باشد. این جمله فرمایش مقام معظم رهبری است. بنابر این شعر انقلابی شعری است که یا حاوی ایثارگری مردم در پیش و پس از انقلاب و هشت سال دفاع مقدس باشد و یا در حال حاضر به بیان مسائل روز همچون مقاومت در برابر کشورهای استعمارگر، اقتصاد مقاومتی و ... بپردازد.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان این‌که شعر انقلاب باید جهت‌گیری انقلابی داشته باشد، افزود:  این نوع شعر باید بتواند باعث تقویت اعتقادات و اخلاقیات در انقلاب اسلامی باشد.

وی در پایان سخنانش ضمن آرزوی موفقیت برای همه شاعران انقلابی و متعهد گفت: امیدوار هستیم که حوزه هنری استان بوشهر نیز بتواند در این راه گام‌های موثری برداشته و آثار فاخری را در این زمینه به جامعه ارائه کند.

بر اساس این گزارش حضور، شاعر برجسته و نام‌آشنای شعر انقلاب، مصطفی محدث‌خراسانی و یار دیرین مرحوم خلیل عمرانی، گرمی این محفل شاعرانه انقلابی را دوچندان کرده بود.

 محدث‌خراسانی با بیان این‌که نام بوشهر از ابتدای دوره نوجوانی برای من همراه بوده با نسیم مهر، مهربانی، شور، شعر و معرفت، گفت: چهره‌های ادبی زیادی در استان بوشهر، چه پیش و چه پس از انقلاب باعث شدند که بوشهر را به قطب ادبی ایران تبدیل شود و در این میان شهر دیر، خود قطب ادبی دیگری است.

این شاعر معاصر در ادامه افزود: غیرت و عشق سوزانی که در وجود مرحوم عمرانی بود، وی را به شمعی درخشان تبدیل کرده بود که در سطح ملی نورافشانی می‌کرد و سهم ویژه‌ای را برای استان بوشهر در زمینه این نوع شعر فراهم آورد.

مصطفی محدثخراسانی گفت: مرحوم خلیل عمرانی زندگی خود را وقف کشف، پرورش و هدایت استعدادهای نسل جوان کرد و منزل او تبدیل به حسینیه شعر شده بود. بسیاری از شاعران موفق حال حاضر، همان جوانان پرورش‌یافته در دامان پرمهر این استاد بزرگ شعر انقلاب هستند.

وی در پایان غزلی از سروده‌های خود را که برای اولین بار در مراسم چهلمین روز شهادت شهید سید مرتضی آوینی رونمایی کرده بود، برای جمع حاضر خواند.

در این مراسم، جمعی از شاعران معاصر استان از جمله علی هوشمند، اسکندر احمدنیا، غلامرضا ابراهیمی، ظهیر محمودی و حیدر منصوری به شعرخوانی پرداختند. نی‌نوازی محمد خیراندیش لطف محفل را افزون و گرمابخش این بزم ادبی بود. در پایان نیز حوزه هنری استان بوشهر از آنها تجلیل و قدردانی کرد.

لازم به یادآوری است، این مراسم با حضور امام جمعه، فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر، همچنین فرماندار گناوه و جمعی از مسوولان شهرستان و استان برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز