خبرگزاری کار ایران

منتخب جنوب استان بوشهر در مجلس

حذف «ته‌لنجی» مصداق بی‌تدبیری است

منتخب مردم شهرستان‌های عسلویه، جم، کنگان و دیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به معیشت ساحل‌نشینان، گفت: صراحتا می‌گویم که حذف «ته لنجی» مصداق بی‌تدبیری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در بوشهر،سکینه الماسی با اشاره به اینکه اشتغال صدها هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با کالای همراه ملوان موسوم به «ته لنجی» گره خورده است گفت: با ساماندهی ته لنجی موافقم اما با حذف آن به این شکل قطعا مخالفم.

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری در مورد موضوعات اینچنینی را نمی‌توان صرفا بر اساس برخی آمار و ارقام سازمانی انجام داد، بخشنامه حذف لنجی را مصداقی از مدیریت بخشی‌نگر دانست.

الماسی تصریح کرد: موضوعی با این درجه از اهمیت دارای جنبه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است و قاعدتا در خود استان‌ها باید در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: به لحاظ حقوقی نیز ته لنجی را می‌توان «حق مکتسبه» مردم ساحل نشینی دانست که سال‌هاست از همین طریق امرار معاش می‌کنند و هر تصمیم نادرستی در این باره می‌تواند زندگی مردم را دچار مشکل کند و صراحتا می‌گویم که مصداق بی‌تدبیری است.

منتخب دیر، کنگان، جم و عسلویه در استان بوشهر با بیان اینکه موضوع حذف ته لنجی را با تعدادی از دیگر منتخبان استان‌های بوشهر، خوزستان و هرمزگان نیز در میان گذاشته‌ام تاکید کرد: نظر همه منتخبان مردم، در این زمینه مشترک است و امیدواریم به‌زودی این مشکل که باعث دغدغه مردم ساحل نشین است رفع شود.

سکینه الماسی تصریح کرد: در شرایطی که اقتصاد سنتی مردم حوزه انتخابیه‌ام که کشاورزی، صیادی و دریانوردی بوده به واسطه حضور صنعت، و آلودگی‌های زیست‌محیطی آن تحت الشعاع قرار گرفته، بیکار کردن مردم در سالی که دولت بیشترین نیاز به اشتغال زایی دارد را اقدامی نادرست می‌دانم.

کد خبر : ۳۶۴۶۵۷