خبرگزاری کار ایران

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر:

شرط توسعه همه‌جانبه، مشارکت همگانی مردم در امر سوادآموزی است

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مشارکت همه جانبه مردم در امر آموزش و سواد آموزی منجر به ریشه کنی بی‌سوادی در جامعه و تحقق توسعه فرهنگی کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بوشهر؛ غلامرضا دانشفر، در بازدید از کلاس‌های سواد آموز در بخش مرکزی شهرستان بوشهر اظهار کرد: برای اینکه سطح علمی و فرهنگی شهروندان ارتقاء یابد و توسعهٔ همه‌جانبه کشور بویژه توسعه فرهنگی محقق شود، راهی نیست جزء اینکه مشارکت همه‌جانبه مردم در امر سواد آموزی و آموزش برای ساختن جامعه‌ای عاری از بیسوادی بالا برود؛ برای این منظور ضروری‌ است همه دستگاه‌ها تلاش بیشتری برای افزایش زمینه‌های جلب مشارکت مردم داشته باشند.

وی اضافه کرد: امید است با برنامه ریزی‌های انجام شده به حمد و قوه الهی وهمکاری بیشتر آموزش دهندگان و همکاران فرهنگی تا پایان برنامه توسعه ششم توسعه در مناطق روستایی و شهری استان بی‌سوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ریشه کن شود.

وی با تأکید بر جایگاه ویژه استان در جذب سواد آموز در سطح کل کشور، افزود: جذب بالای افراد بی‌سواد زیر ۵۰ ساله در سال ۹۳ و ۹۴ در شهرستان‌ها و مناطق ۱۷ استان بیانگر این است که اگر مشارکت مردم در کار آموزش افزون‌تر شود، دستگاه‌ها همکاری لازم بنمایند و تلاش‌های همکاران ما در مناطق و شهرستان‌ها برای جذب بیشتر چند برابر شود می‌توانیم در نیمه اول اجرای برنامه توسعه ششم به پدیده نامیمون بی‌سواد در استان پایان دهیم.

معاون سواد آموزی استان با اشاره به فراهم بودن شرایط لازم برای مشارکت بیشتر همکاران فرهنگی در امر سوادآموزی گفت: همکاران فرهنگی از سال‌های قبل تاکنون سهم بسزایی در کاهش بی‌سوادی در استان داشته‎‌اند اما ما انتظار بیشتری از فرهنگیان شاغل و بازنشسته داریم زیرا آنان با توجه به نفوذ و آشنایی که نسبت مردم محلات، مدرسه و اولیا دانش آموزان دارند می‌توانند در شناسایی، معرفی و جذب افراد جویای سواد نقش موثری داشته باشند. از طرفی دیگر خود فرهنگیان شاغل و بازنشسته نیز می‌توانند بطور مستقیم در آموزش و سواد آموزی مشارکت داشته باشند.

وی در پایان به همکاری و همدلی بسیار خوب مدیریت ارشد آموزش و پرورش استان اشاره نمود و با تقدیر از تلاش مجموعهٔ سواد آموزی استان، گفت: امید است عدد ۵۴/ ۹۵درصد باسوادی فعلی استان در گروه سنی ۴۹- ۱۰ ساله را به ۹۶درصد برسانیم و این در حالیست که اکنون ۵/ ۴درصد از هم استانی‌هایمان با معضل محرومیت از سواد مواجه هستند.

کد خبر : ۳۷۱۱۲۸