خبرگزاری کار ایران

استاندار بوشهر:

در طرح‌های صنعتی شمال استان، اولویت با نیروهای بومی است

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به اشتغال نیروهای محلی و بومی گفت: در ساخت و راه‌اندازی صنایع و واحدهای صنعتی و تولیدی اولویت اشتغال با نیروهای بومی منطقه است که این مهم از مفاد قراردادها با سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه شمال استان بوشهر است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری، مصطفی سالاری در جلسه با سرمایه‌گذار منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر با بیان اینکه این منطقه یک ظرفیت مهمی در حوزه تولید، اشتغال و اقتصاد فراهم کرده است اظهار داشت: این منطقه از قابلیت‌های بسیار مهمی در حوزه جاده‌ای، پروازی، دریایی و زیرساختی برخوردار است.

استاندار بوشهر گفت: با توجه به ارائه پیشنهادات و تصویب طرح‌های بزرگ صنعتی به ویژه مجتمع پتروشیمی، امسال طرح‌های صنعتی در منطقه ویژه شمال استان بوشهر در قالب اقتصاد مقاومتی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه شمال استان بوشهر به بزرگراه دیلم به گناوه متصل می‌شود تصریح کرد: فرودگاه فلات قاره بهرگان در بندر امام حسن(ع)  همکاری و تعامل با سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر دارد که این خود ظرفیت بسیار مهمی در این حوزه محسوب می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به هم‌جواری ساحل و دریا با منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر خاطر نشان کرد: این قابلیت برای سرمایه‌گذاران فرصت مطلوبی در راستای توسعه صادرات دریایی فراهم کرده است.

سالاری با اشاره به اینکه خوراک مجتمع‌های پتروشیمی از خطوط گاز در منطقه تامین می‌شود گفت: اکنون خط انتقال گازرسانی پنجم، فرصت مهمی برای سرمایه‌گذاری در صنایع پتروشیمی و صنایع پایین دستی فراهم کرده که در آینده هم خط نهم انتقال گاز به این ظرفیت  افزوده می‌شود.

استاندار بوشهر گفت: با توجه به ارائه پیشنهادات و تصویب طرح‌های بزرگ صنعتی به ویژه مجتمع پتروشیمی امسال طرح‌های صنعتی در منطقه ویژه شمال استان بوشهر در قالب اقتصاد مقاومتی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه خط گازرسانی پنجم با منطقه ویژه شمال استان بوشهر 15 کیلومتر فاصله دارد خاطر نشان کرد: زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های مختلف برق، آب و دسترسی جاده‌ای به منطقه ویژه شمال استان بوشهر فراهم می‌شود.

کد خبر : ۳۷۶۹۲۳