خبرگزاری کار ایران

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش بوشهر:

تلاش حداکثری برای عملیاتی‌شدن اقتصاد مقاومتی در حوزه سوادآموزی

asdasd
کد خبر : ۳۸۰۰۸۸

مسئولان شهرستان‌ها و مناطق سواد آموزی برای عملیاتی شدن «اقتصاد مقاومتی و اقدام وعمل» که توسط رهبر انقلاب به عنوان شعار سال 1395 انتخاب شد باید نهایت سعی و تلاش خود را بکار ببندند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بوشهر؛ غلامرضا دانش‌فر، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در نشست مسئولان شهرستان‌ها و مناطق سوادآموزی استان اظهار داشت: هرچند اجرا کننده اصلی مردم هستند اما مسئولان شهرستان ها و مناطق سواد آموزی برای عملیاتی شدن «اقتصاد مقاومتی و اقدام وعمل» که توسط رهبر انقلاب به عنوان شعار سال 1395 انتخاب شد باید نهایت سعی و تلاش خود را بکار ببندند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کارکرد اقتصاد مقامتی در حوزه سواد آموزی را به صورتی متقابل  دانست و اضافه کرد: درصد جمعیت بی سواد در کشور و سطح استان نسبت به جمعیت با سواد بسیار اندک است ولی این جمعیت اندک اکثراً در حال اشتغال تاثیر مهمی در توسعه کشور دارند.

وی افزود: سواد افراد باعث کاهش محسوس میزان خطاها و مشکلات در کارها، افزایش بهره وری، ثبات فعالیت ها و در نهایت کمک به توسعه ی پایدار خواهد شد. بنابر این نتیجه و نقش جمعیت بی سواد در اشتغال جامعه ناپایدار بوده و نمی‌تواند کارکردی قابل اطمینان داشته باشد.

وی تاکید کرد: برای اینکه اقتصاد مقاومتی درست اجرا شود باید در حوزه سوادآموزی مهارت زندگی و توانمندسازی افراد در زمینه شغلی برای راه‌اندازی کسب و کارهای مختلف فراهم شود. مسئله مهم واگذاری و برون‌سپاری فعالیت‌های سوادآموزی جدی‌گرفته‌شود و با آموزش اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان، کارگران و کشاورزان بهره وری بالا برود.

وی ادامه داد: برای ریشه‌کنی معضل بیسوادی در استان لازم است شما مسئولان سوادآموزی ارتباط بیشتر با افراد محروم از سواد داشته باشید و نقش محوری‌تری  به معلمان و مدیران مدارس بدهید.

دانش فر در پایان ضمن برشمردن فعالیت ها و برنامه های سال 95 سوادآموزی استان با توصیه همکاران سواد آموزی استان به دقت در مسئله امر به معروف و نهی از منکر، گفت: رعایت اخلاق، حجاب آموزش دهندگان،پاکدستی، دقت در کارها و انجام درست فعالیت ها در سواد آموزی مهمترین محورهای عمل به مسئله مهم امر به معروف و نهی از منکر است که باید مورد اهتمام و توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز