خبرگزاری کار ایران

کیامرث صالحی‌نیا خبرداد:

حذف پیش‌هزینه کارت‌ملی هوشمند تا سالروز ولادت حضرت معصومه(س)

asdasd
کد خبر : ۳۸۴۶۸۶

مدیرکل ثبت احوال بوشهر با بیان این‌که مبلغ پیش‌هزینه کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان تا روز ولادت حضرت معصومه(س) از مراجعه‌کنندگان دریافت نمی‌شود، از همه کسانی که تاکنون برای گرفتن کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند خواست تا هر چه سریعتر به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

به گزارش ایلنا از بوشهر، کیامرث صالحی‌نیا بعدازظهر امروز در نشست مطبوعاتی خود با رسانه‌ها گفت: هم‌ اکنون در 30 نقطه از استان بوشهر مراکز خدمات‌رسانی برای کارت ملی هوشمند مشغول سرویس‌دادن به مراجعه‌کنندگان هستند که قرار است در آینده نزدیک تعداد آنها را به 40 مرکز برسانیم.

 صالحی‌نیا همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا مبنی بر چگونگی ثبت هویت نوزادانی که از طریق ازدواج‌های موقت یا دائم عادی متولد می‌شوند، از همه کسانی که از محل ازدواج موقت و یا ازدواج دائم عادی صاحب فرزند شده و تاکنون برای ثبت ولادت وی اقدام نکرده‌اند خواست برای پیگیری و دریافت شناسنامه به اداره ثبت احوال مراجعه کنند.

 وی افزود: اگر ازدواج به‌صورت عادی انجام گرفته است، حضور والدین به همراه هم را برای دریافت شناسنامه ضروری است. اگر پدر فوت شده است، مادر به‌همراه جد پدری برای ثبت ولادت به اداره ثبت احوال مراجعه نماید.

صالحی‌نیا همچنین با بیان این‌که اگر خانمی اقدام به ازدواج دائم عادی یا موقت نموده و الان برای ثبت ولادت فرزند خود کسی را برای اثبات ادعای خود ندارد، می‌تواند با مراجعه به اداره ثبت احوال راهنمائی شده تا از طریق قانونی نسبت به اخذ شناسنامه برای فرزندش اقدام نماید.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود آمار وقایع چهارگانه ثبت احوال در سه ماهه نخست سال 95 را نسبت به مدت مشابه سال قبل به شرح ذیل اعلام کرد:

-در سه ماهه نخست سال جاری 5207 تولد ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل، 7/3% افزایش نشان می‌دهد.

- در سه ماهه نخست سال جاری 1035 وفات ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل، 77./ % کاهش نشان می‌دهد.

- در سه ماهه نخست سال جاری 2451 ازدواج ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل، 10 % کاهش نشان می‌دهد.

- در سه ماهه نخست سال جاری 411 طلاق ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل، 1/15 % کاهش نشان می‌دهد.

وی همچنین پنج نام اول پسرانه ثبت‌شده در اداره ثبت احوال استان بوشهر را به‌ترتیب: حسین، علی، محمد، امیرعلی و ابوالفضل اعلام کرد. نام‌های دخترانه فاطمه، زهرا، زینب، نازنین‌زهرا و یسنا نیز پنج نام دخترانه‌‌ای بود که بیشترین ثبت را در استان داشته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز