خبرگزاری کار ایران

توسط خانوارهای بوشهری؛

مصرف 13میلیون مترمکعب آب درمدت 120 روز

معاون شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در چهار ماه نخست امسال 17 میلیون و 398 هزار متر مکعب آب آشامیدنی در شهرهای این استان مصرف شد که 77 درصد آن برابر با 13میلیون و 405 متر مکعب در بخش خانگی بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، سهراب بیاتی افزود: 253 هزار و 554 انشعاب آب در شهرهای استان بوشهر واگذار شده که 92 درصد آن به میزان 232 هزار انشعاب دربخش خانگی و مابقی در عرصه‌های تجاری، صنعتی، اداری و کاربری‌های دیگر است.

وی اضافه کرد: در چهار ماه اول امسال دو هزار و594 انشعاب فاضلاب در شهرهای استان بوشهر واگذار شده که 93 درصد آن در بخش خانگی است.

معاون درآمد و امور مشترکان آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به وجود انشعاب‌های غیرمجاز آب در این استان افزود: براساس بررسی‌های انجام شده بیشترین انشعاب‌های غیرمجاز آب در شهرهای بوشهر و برازجان شناسایی شده که شش هزار انشعاب غیرمجاز آن درشهر بوشهر است.

بیاتی با بیان اینکه کنتورهای آب فرسوده در استان بوشهر بصورت رایگان تعویض می شود ادامه داد: در چهار ماه نخست امسال 3هزار و 504کنتور فرسوده در شهرهای استان بوشهر به صورت رایگان تعویض شده است که با تامین اعتبار لازم کنتورهای فرسوده و معیوب شناسایی شده امسال به صورت رایگان تعویض می‌شود.

معاون درآمد و امور مشترکان آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه مشترکان خانگی رعایت الگوی مصرف را در برنامه دارند گفت: بیش از دو میلیون و 760 متر مکعب آب مصرف شده در شهرهای استان بوشهر در طبقه 15 تا 20 متر مکعب در ماه در بخش خانگی ثبت شده است.

بیاتی با تاکید بر فرهنگ مدیریت مصرف آب در حوزه‌های خانگی، اداری و خدماتی گفت: مشترکان برای کاهش هزینه آب مصرفی با مدیریت فرهنگ مصرف آب تلاش کنند آبی که با مشقت تامین و توزیع می‌شود، هدر نرود.

وی با بیان اینکه تعرفه آب مصرفی شهرهای استان بوشهر 7 درصد هزینه تمام شده آب است افزود: تامین هر مترمکعب آب بیش از 30 هزار ریال برای دولت هزینه دارد که تنها حدود 7 درصد آن از مشترکان دریافت می‌شود.

بیاتی اضافه کرد: این در حالی است که آب تاسیسات آب شیرین کن با هر مترمکعب 60 هزار ریال خریداری و و چهار هزارو 500 ریال در اختیار مشترکان آب قرار می‌گیرد.

کد خبر : ۴۰۰۱۱۳