خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار بوشهر؛

طرح‌های عمرانی با اعتبار 425 میلیارد ریال در جم افتتاح و اجرایی شد

به مناسبت هفته دولت، با حضور استاندار بوشهر طرح‌های عمرانی با اعتبار 425 میلیارد ریال در جم افتتاح و اجرایی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی استانداری بوشهر، مصطفی سالاری در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی شهرستان جم اظهار داشت: دیوارهایی که روز اول برای مهمانان پتروشیمی‌ها و صنعت گاز در شهر جم در نظر گرفته شد باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی شده، که تاثیر این آسیب‌ها بر ساکنان آنها فراتر از تصور است و کسانی که در بیرون از این دیوارها ساکن هستند نیز این شیوه را نمی‌پسندند.

سالاری اضافه کرد: لزومی ندارد که بین مردمان یک شهر مرز فیزیکی وجود داشته باشد بلکه همه آنها باید بدون تفاوت خاصی در کنار یکدیگر زندگی کنند.

وی ادامه داد: ما باید دیوارها را برداریم و امروز نیز نگاه وزارت نفت به این مسئله جدی است اما باید این کار با مطالعه و آرام آرام صورت گیرد.

استاندار بوشهر بیان کرد: مردم بومی شهر جم 20 هزار نفر هستند و 10 هزار نفر نیز مهمان در آن وارد شده که دیگر به عنوان مهمان به حساب نمی‌آیند بلکه ساکنان اصلی به شمار می‌آیند.

وی گفت: شهر جم مسیر بسیار مطلوبی برای پیشرفت و توسعه دارد و آنچه برای این شهر ترسیم شده است در دست پیگیری است و دیدگاه‌های مسئولان استان بوشهر و وزیر نفت بسیار در این زمینه نزدیک است.

 سالاری برای برداشتن مرزهای فیزیکی در شهر جم پیشنهاد کرد همانطور که امروز شرایط لازم برای خرید خانه توسط کارکنان صنعت نفت در بافت قدیمی و اصلی شهر امکان پذیر است باید برای تمامی شهروندان قدیمی نیز این امکان وجود داشته باشد که بتوانند در شهرک‌ها خانه خریداری کنند و در آن ساکن شوند تا این مرزها برای همیشه در ذهن پاک شود.

استاندار بوشهر گفت: شهرک‌ها و ساکنان آن جزیی از جمعیت شهر جم هستند که باید در زیرساخت‌های شهر نیز مشارکت داشته باشند.

سالاری گفت: وقتی ساکنان شهرک‌ها (کارکنان صنعت نفت) در تمامی بافت شهر ساکن شدند، الزاما در زیر ساخت‌های شهر و امکانات آن مشارکت پیدا می‌کنند و گامی در راستای توسعه شهر جم با همدلی برداشته می‌شود.

وی افزود: باید این نگاه که در شهرک مدرسه‌ای یا امکانات جداگانه برای افرادی خاص در نظر گرفته شود و در شهر نیز مدرسه‌ای دیگر ساخته شود به طور کلی برداشته شود و این امکان به وجود آید که همه فرزندان جمی در کنار هم و در یک مدرسه به تحصیل بپردازند.

بر اساس این گزارش، در این آیین‌ها، فاز اول پروژه آبخیزداری دشت ریز با 50 میلیارد ریال اعتبار، مرکز جامع سلامت روستای بهارستان با اعتبار 15 میلیارد ریال و دبستان 12 کلاسه فاطمه الزهرا شهر جم با اعتبار 30 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

همچنین دو طرح عمرانی فاز دوم پروژه آبخیزداری در دشت جم و پست برق خط انتقال آب سیراف به جم نیز به ترتیب با اعتبار 200 و 130 میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

کد خبر : ۴۰۵۷۸۹