خبرگزاری کار ایران

با هدف ایمن‌سازی تاسیسات حیاتی انجام می‌شود؛

برگزاری دوره الزامات پدافند غیر عامل در مجتمع گاز پارس جنوبی

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۷۷۸

دوره الزامات پدافند غیر عامل با همکاری واحد آموزش نیروی انسانی ستاد مجتمع در محل سالن آموزش برگزار می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، دوره‌ الزامات پدافند غیرعامل با حضور سیدمحمد حسینی یگانه مدرس حوزه پدافند غیرعامل و مدیر پروژه مطالعات پدافند غیرعامل پالایشگاه‌های مجتمع گازی پارس جنوبی برگزار می شود.

حسینی یگانه به عنوان مدرس دوره الزامات پدافند غیر عامل خاطرنشان کرد: برای گسترش بینش پدافند غیرعامل در صنعت، نیازمند نگاهی تازه و دقیق هستیم و باید از مبانی علمی و مهندسی بهره بگیریم.

وی در ادامه با اشاره به یکی از مهمترین موضوعات پدافند غیرعامل گفت: پرداختن به ایمن‌سازی تاسیسات حیاتی، حساس و مهم در برابر تهدیدات نظامی دشمن یکی از موضوعات مهم و اصلی پدافند غیرعامل است.

مدرس حوزه‌ پدافند غیرعامل و مدیر پروژه مطالعات پدافند غیرعامل در مجتمع گاز پارس جنوبی به وظایف سازمان پدافند غیرعامل اشاره کرد و عنوان داشت: تصویب سیاست‌ها و خط مشی های پدافند غیر عامل، ایجاد زمینه‌های مناسب فرهنگی به منظور ارتقای آگاهی در خصوص پدافند غیر عامل، تصویب ضوابط و دستورالعمل‌های مرتبط با آیین‌نامه‌ها از وظایف این سازمان است.

وی گفت: اقدامات پدافند غیرعامل، از جمله اقدامات ایمن‌سازی محسوب می شود و بدیهی است که تمامی طرح‌های پدافند غیرعامل بر اساس گزارشات تحلیل ریسک و هزینه به فایده گزینش می شوند.

به گفته‌ حسینی یگانه، هر حمله‌ سایبری دارای فرآیندی منطقی تا رسیدن به نتیجه‌ نهایی است و هر تهدید سایبری دارای پنج عامل اصلی است که به این عوامل بردار تهدید گفته می شود.

حسینی یگانه ادامه داد: عامل تهدید، آسیب‌پذیری و روش اعمال تهدید، هدف، پیامد و رخداد تهدید پنج عامل اصلی بردار تهدید است.

مدرس حوزه پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: اولویت‌بندی واحدها ، تجهزات و تاسیسات، نقطه‌ عطف مطالعات پدافند غیرعامل محسوب می‌شود و این اولویت‌بندی باید براساس گزارش تحلیل اثر صورت پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز