خبرگزاری کار ایران

در جریان رقابت‌های انتخاباتی این کشور:

دستمزد کارگران آلمانی امسال ممکن است افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۳۵

چکیده: «در جریان رقابت‌های انتخاباتی امسال در آلمان سرانجام صدراعظم این کشور تحت فشارهای فزاینده وعده داده است که به مسئله حداقل دستمزد‌ها رسیدگی کند».

در جریان رقابت‌های انتخاباتی امسال در آلمان سرانجام صدراعظم این کشور تحت فشارهای فزاینده وعده داده است که به مسئله حداقل دستمزد‌ها رسیدگی کند.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس۲۴، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان همواره با تعیین حداقل حقوق در این کشور برای کارگران و حقوق بگیران مخالفت کرده است. در طول تبلیغات انتخاباتی امسال برای نخستین بار وی احتمال تعیین حداقل دستمزد‌ها را مطرح است.
یکی از کارگران بخش رستوران داری در آلمان می‌گوید ساعتی پنج و نیم یورو درآمد دارد.
در عین حالی کارگری دیگر در بخش ذوب آهن که از حمایت اتحادیه قدرتمند کارگری‌ای گ متال این کشور نیز برخوردار است، ساعتی سیزده یورو حقوق می‌گیرد.
این دستمزد به کمک مذاکرات مستمر این اتحادیه با کارفرمایان به دست آمده است.
وضع این دو کارگر نشان گر شکافی است که بین حقوق بگیران آلمانی پدید آمده است به طوری که هشت میلیون نفر از آنان در فقر به سر می‌برند. اغلب اوقات این کارگران در بخش خدمات فعالیت می‌کنند. مسئله حداقل دستمزد قانونی در تبلیغات انتخاباتی امسال داغ شده است.
یکی از شهروندان آلمانی گفت: همه باید از حداقل دستمزد‌ها برخوردار باشند. نمی‌دانم چرا در این زمینه چانه زنی می‌کنند؟
حزب دموکرات مسیحی به رهبری مرکل و با حمایت از کارفرمایان با حداقل دستمزد‌ها مخالف است درحالی که حزب سوسیال دموکرات به ریاست پیر اشتاینبروک طرفدار آن است. هدف از آن پایان دادن به سوء استفاده‌ها و افزایش قدرت خرید و در نتیجه ترغیب بازار داخلی است.
ویلهلم آدامی سخنگوی یکی از اتحادیه‌های کارگری در آلمان گفت: «حدود یک چهارم فعالان کمتر از هشت و نیم یورو در ساعت درآمد دارند. باید این مسئله سر و سامان بگیرد تا کارفرمایان و حقوق بگیران متوجه شوند که باید همه دستمزد‌ها استاندارد سازی شود».
آنگلا مرکل تحت فشارهای فزاینده وعده داده است به مسئله حداقل دستمزد‌ها رسیدگی کند.
مردم آلمان از اویل دهه ۲۰۰۰ ریاضت اقتصادی را آغاز کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز