خبرگزاری کار ایران

امروز ۹ کارگر؛

صنعت پوشاک بنگلادش همچنان قربانی می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۷۶

چکیده: «آتش سوزی در ساعات اولیه روز چهارشنبه در شهر قاضی‌پور بنگلادش اتفاق افتاد. / خبرگزاری رویترز تعداد کشته شدگان را ۹ و مجروحین را ۵۰ نفر گزارش کرده است اما برخی اخبار حاکی از کشته شدن حداقل ۱۰ کارگر در این آتش‌سوزی است.»

بار دیگر آتش‌سوزی یک کارخانه تولید پوشاک در کشور بنگلادش قربانی گرفت.

به گزارش ایلنا، آتش سوزی در ساعات اولیه روز چهارشنبه در شهر قاضی‌پور بنگلادش اتفاق افتاد و آتش نشانان پس از ده ساعت موفق به مهار آتش در این کارخانه شدند.

خبرگزاری رویترز تعداد کشته شدگان را ۹ و مجروحین را ۵۰ نفر گزارش کرده است اما برخی اخبار حاکی از کشته شدن حداقل ۱۰ کارگر در این آتش‌سوزی است.

امداد حسین رییس این کارخانه گفته است: در زمان وقوع آتش سوزی ۱۷۰ کارگر در کارخانه مشغول به کار بودند و تعداد زیادی از آن‌ها توانستند از کارخانه سالم خارج شوند.

پیش از این، در ماه آوریل نیز ریزش یک کارخانه ۸ طبقه تولید پوشاک در حومه داکا ۱۱۰۰ کشته و صد‌ها مجروح برجا گذاشت.

همچنین در حادثه مشابه سال گذشته در بنگلادش، ۱۱۲ نفر از کارگران کارخانه تولید پوشاک جان خود را براثر آتش سوزی از دست دادند.

تولید پوشاک از صنایع اصلی بنگلادش است که حدود چهار میلیون کارگر را در استخدام دارد و سالانه ۲۰ میلیارد دلار درآمد برای دولت به ارمغان می‌آورد اما شرایط ایمنی ضعیف کارگاه‌های تولید پوشاک و همچنین دستمزد کم کارگران در این کشور نگرانی سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی را در پی داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز