خبرگزاری کار ایران

اعتصاب کارگران ۱۰۰ کارخانه بزرگ پوشاک بنگلادش را تعطیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۷۶

چکیده: «یک کارگر معترض در این باره تاکید کرد، مالکان کارخانه‌های نساجی توجهی به درخواست‌های ما ندارند و حتی حاضر نیستند نظر شورای رسمی دستمزد را قبول کنند.»

اعتصاب سراسری کارگران پوشاک ونساجی در بنگلادش بیش از ۱۰۰ کارخانه بزرگ پوشاک را تعطیل کرد.


به گزارش دریافتی ایلنا؛ اعتصاب کارگران بخش پوشاک و نساجی بنگلادش تاکنون موجب تعطیلی بیش از ۱۰۰ کارخانه بزرگ شده است.
بر اساس این گزارش، شورای رسمی دستمزد بنگلادش هفته گذشته خواستار افزایش ۷۷ درصدی سطح حداقل دستمزد کارگران صنعت نساجی و پوشاک شده بود. حداقل دستمزد ماهانه هر کارگر بنگلادشی حدود ۳۸ دلار است که این رقم معادل نیمی از دستمزد کارگران در ویتنام و کامبوج به شمار می‌رود.
دستمزد کارگران بنگلادشی معادل یک چهارم دستمزد کارگران صنعت نساجی چین است. مالکان کارخانه‌های بزرگ نساجی بنگلادش مخالفت خود را با افزایش ۷۷ درصدی سطح دستمزد‌ها اعلام کرده‌اند.
یک کارگر معترض در این باره تاکید کرد، مالکان کارخانه‌های نساجی توجهی به درخواست‌های ما ندارند و حتی حاضر نیستند نظر شورای رسمی دستمزد را قبول کنند.
پیش از این نیز اعتصاب‌های کارگری مشابهی در بنگلادش به وقوع پیوسته است. اعتصاب کارگران بخش نساجی بنگلادش با اعتصاب سراسری ۴ روزه مخالفان دولت همزمان شده که خواستار برگزاری انتخابات سال آینده توسط یک دولت غیر حزبی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز