خبرگزاری کار ایران

روز دوشنبه؛

کارگران ساختمانی مانوس در اعتراض به مرگ همکارشان اعتصاب می‌کنند

کد خبر : ۱۴۴۱۳۴

چکیده: اتحادیه کارگران ساختمانی مانوس امروز(شنبه) اعلام کرد این اقدام را به خاطر اعتراض به مرگ دلخراش همکار خود که روز جمعه(دیروز) بر اثر حادثه کار کشته شد انجام خواهد داد.

کارگران ساختمانی مانوس در برزیل، روز دوشنبه به خاطر مرگ یک کارگر ۵۵ ساله دست به اعتصاب می‌زنند.


به گزارش ایلنا، اتحادیه کارگران ساختمانی مانوس امروز(شنبه) اعلام کرد این اقدام را به خاطر اعتراض به مرگ دلخراش همکار خود که روز جمعه(دیروز) بر اثر حادثه کار کشته شد انجام خواهد داد.

نا بر این گزارش، این کارگر که اصلیتی پرتغالی داشته، روز گذشته بر اثر نبود استانداردهای ایمنی در حین ساخت بخشی از ورزشگاه آمازونیا مانوس به علت ضربه مغزی درگذشت.

خبرگزاری رویترز از سائوپائولو دیروز گزارش داد که «آنتونیو ژوزه پیتا مارتینز» نام این کارگر ۵۵ ساله است که در حین پیاده کردن یک جرثقیل در محوطه بیرونی ورزشگاه در ایالت آمازون جان خود را از دست داد.

این حادثه صبح دیروز رخ داد و کارگر پرتغالی پس از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده و ضربه مغزی جان سپرد.

او سومین کارگری است که در حین کار در کارهای ساخت و ساز این ورزشگاه جام جهانی کشته می‌شود و ششمین کارگریست که در جریان ساخت و سازهای ۱۲ ورزشگاه این رقابت‌ها قربانی شد.

ژروم والکه دبیرکل فیفا در واکنش به این خبر گفت: «فیفا مراتب اندوه و تاثر عمیق خود را از مرگ این کارگر اعلام می‌کند. این جرثقیل برای ساخت سقف ورزشگاه مورد استفاده قرار گرفته بود.»

کار ساخت ورزشگاه مانائوس باید طبق برنامه ماه دسامبر گذشته به پایان می‌رسید اما ساخت آن طبق برنامه پیش نرفته است.

در ماه ژوئن کشته شدن یک کارگر در ورزشگاه برازیلیا موجب شد تا مردم این شهر دست به اعتراض‌های خشونت آمیز بزنند به طوری که دو نفر در جریان درگیری‌ها کشته شدند.

ورزشگاه مانائوس محل برگزاری ۴ مسابقه از جمله دیدار تیم‌های انگلیس و ایتالیا خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز