خبرگزاری کار ایران

حمله پلیس بلژیک به کارگران معترض

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۸۰۲

چکیده: در این تظاهرات که در نزدیکی مقر اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار شد، تظاهرکنندگان به سیاست‌های مالی انقباضی و قطع بودجه نهادهای عمومی اعتراض داشتند.

تظاهرات هزاران معترض به سیاست‌های اقتصادی ریاضتی در بروکسل، پایتخت بلژیک، به درگیری کشیده شد.

به گزارش دریافتی ایلنا، در این تظاهرات که در نزدیکی مقر اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار شد، تظاهرکنندگان به سیاست‌های مالی انقباضی و قطع بودجه نهادهای عمومی، که به سیاست‌های ریاضتی مشهور است، اعتراض داشتند.

تظاهرکنندگان، که برخی از آنان اعضای اتحادیه‌های کارگری بودند، به سوی پلیس قلوه سنگ و پرتقال پرتاب کردند. پیش از آن پلیس بلژیک برای مقابله با تظاهرکنندگان از ماشین‌های آب‌پاش و اسپری فلفل استفاده کرده بود.

کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری اروپا برای برگزاری این تظاهرات فراخوان داده بود. حضور نیروهای پلیس در بروکسل چشمگیر بود و بسیاری از راه‌ها بسته شدند. این تظاهرات همچنین به بسته شدن سفارت آمریکا در بلژیک انجامید.

در پی بحران مالی جهانی که از سال ۲۰۰۸ و با وخامت مشکلات موسسات مالی و بانکی آمریکایی آغاز شد بسیاری از کشورهای اروپایی با رشد منفی و افزایش بیکاری مواجه بوده‌اند. دولت‌های کشورهایی همچون یونان، اسپانیا و قبرس با بهره از کمک‌های خارجی نیازهای خود را تامین‌ کرده‌اند.

اغلب ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در سال‌های اخیر مخارج بخش عمومی، مانند بهداشت و آموزش را کاهش داده‌اند که این امر اعتراضات گسترده‌ای را به دنبال داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز