خبرگزاری کار ایران

تظاهرات کارگران آمریکا در ۱۵۰ شهر برای افزایش مزد

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۷۶۶

«معترضان خواستار افزایش حداقل دستمزد از هفت دلار و بیست و پنج سنت به پانزده دلار در ساعت و نیز تشکیل آزادانه سندیکاهای کارگری و شناسایی آن‌ها از سوی رستوران‌های زنجیره‌ای بزرگ هستند».

کارگران رستوران‌های عرضه خوراک فوری یا فست فود هفته گذشته در بیش از ۱۵۰ شهر ایالات متحده، اعتصاباتی را برای افزایش دستمزدشان به ۱۵ دلار در هر ساعت برپا کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، «کندال فیلز» مسئول برنامه‌ریزی جنبش مبارزه برای «هر ساعت ۱۵ دلار» در این‌باره گفته است: «ما قصد داریم اعتصاب را به سراسر کشور بکشانیم. ما از کارگران می‌خواهیم که هنگام ظهر دست از کار بکشند و یا محل کار را ترک کنند.»

بر اساس این گزارش معترضان خواستار افزایش حداقل دستمزد از هفت دلار و بیست و پنج سنت به پانزده دلار در ساعت بوده و نیز تشکیل آزادانه سندیکاهای کارگری و شناسایی آن‌ها از سوی رستوران‌های زنجیره‌ای بزرگ هستند.

در این گزارش به گفته چند تن از تظاهرکنندگان آن‌ها خواهان دستمزد حداقلی پانزده دلار در ساعت که مبلغ زیادی نیست هستند و معترض دیگر اعتراض خود را برای رشد در زندگی‌اش می‌خواهد چون که با حقوق کنونی پیشرفت نمی‌کند

اوباما حمایت کرد

گفتنی است، در همین حال «باراک اوباما» رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا نیز با حمایت از معترضان خواستار افزایش حداقل دستمزد فدرال و حمایت از برابری دستمزد‌ها برای زنان شده بود.

این اعتصاب در آستانه انتخابات میان دوره‌ای سنای آمریکا انجام شد و به نظر می‌رسد با توجه به احتمال شکست دموکرات‌ها، آن‌ها تلاش می‌کنند با حمایت از معترضان و اعتصاب کنندگان آرای بخشی از جامعه آمریکا را به خود اختصاص دهند.

آمارهای تازه از دستمزدهای متفاوت در صنایع امریکایی

در این گزارش اشاره شده است، بر اساس تحقیقات تازه پژوهشکده «سیاست اقتصادی»، یک کارگر ساده در صنعت رستوران در آمریکا هر یک ساعت ۱۰ دلار درآمد دارد در حالی این رقم در صنایع دیگر ۱۸ دلار در ساعت است.

در این گزارش آمده است، این در حالی است که کارگران فست فود‌ها فقیر‌تر از کارگران رستوران‌ها هستند و به‌طور متوسط برای هر ساعت کمتر از ۸ دلار کسب می‌کنند.

حداقل دستمزد در بریتانیا ۱۰ و ۳۸ دلار برای هر ساعت و در فرانسه ۱۲ و ۵۳ دلار است.

در پایان این گزارش آمده است، اگرچه تظاهرات در اغلب شهرهای آمریکا بدون خشونت پایان یافت، اما در شهر نیویورک نوزده نفر به اتهام اخلال در عبور و مرور خورو‌ها و ایجاد راه‌بندان دستگیر شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز